Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös USB

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade denna intressanta artikeln om trådlös USB med en teoretisk möjlig överföring av 480 Mbps på avstånd upp till 10 meter. Bye bye Bluetooth.
http://www.deviceforge.com/articles/AT9015145687.html

Kanske...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-04 22:54

underbart med trådlöst, men istället får man en massa strömslddar som ska ligga å skräpa.. jag tycker någon kan börja forska fram trådlös trömöverföring.. då snakar vi trådlöst..

men men vår kanske vänta ett tag tills dess tror jag dock mer på blåtand..:-/ borde ju kunna komma en 3.0 som är snabbare..?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-03-05 16:59
Ursprungligen av clabbe:

underbart med trådlöst, men istället får man en massa strömslddar som ska ligga å skräpa.. jag tycker någon kan börja forska fram trådlös trömöverföring.. då snakar vi trådlöst..

men men vår kanske vänta ett tag tills dess tror jag dock mer på blåtand..:-/ borde ju kunna komma en 3.0 som är snabbare..?

tesla var en bra bit påväg, men det tycktes tydligen inte om av någon anledning..

PS. strömöverföring* (bara för att vara jobbig)

(ursäkta den stora bilden)

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-05 17:46
Ursprungligen av Kaveh:

tesla var en bra bit påväg, men det tycktes tydligen inte om av någon anledning..

var ju ett tag sedan man försökte.. ..:-P

Ursprungligen av clabbe:

underbart med trådlöst, men istället får man en massa strömslddar som ska ligga å skräpa.. jag tycker någon kan börja forska fram trådlös trömöverföring.. då snakar vi trådlöst..

men men vår kanske vänta ett tag tills dess tror jag dock mer på blåtand..:-/ borde ju kunna komma en 3.0 som är snabbare..?

Men jag har för mig att det finns men att det räcker 5 meter... kanke man kan googla frma det?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-05 18:52
Ursprungligen av Ekengren:

Jag hittade denna intressanta artikeln om trådlös USB med en teoretisk möjlig överföring av 480 Mbps på avstånd upp till 10 meter. Bye bye Bluetooth.
http://www.deviceforge.com/articles/AT9015145687.html

Utan att ha allt för mycket på fötterna så drar väl wireless USB betydligt mer ström än Bluetooth. Strömsnålhet är väl en väldigt eftersträvansvärd egenskap hos mobila artefakter, så jag tror inte att wireless USB kommer slå ut Bluetooth.

Hmmmm... dt lär bli svårt att slå 802.11 map pris och prestanda då priset på 802.11 noder ständigt går ned...

/CX

1
Bevaka tråden