Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 1,33 med 32 VRAM?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-03-04 18:12

Jag undrar om det finns någon powerbookmodell som har 1,33 GHz och bara 32 mb videominne?

Anledningen till att jag fråga är för att jag har fått tag i en beg PB 17" med 1,33 GHz och han vet inte hur mkt v-ram det är. Han tror dock att det är 32.. Men det måste väll vara 64?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-04 18:39

Ja...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-03-04 18:41

Ja, att det finns eller ja. att det måste vara 64?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-03-04 18:58

Den har minst 64mb minne..
Det finns ingen modell av det slaget som har mindre minne än så.

Vad är det för skum snubbe som säljer en dator utan att kunna ta reda på hur mycket videominne det är? Det står på kartongen, i systeminformationen och förmodligen även på fakturan/kvittot.

Och nej, det finns ingen modell med 1,33Ghz G4 som bara har 32Mb vram.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-04 22:38
Ursprungligen av Rickard A:

Vad är det för skum snubbe som säljer en dator utan att kunna ta reda på hur mycket videominne det är? Det står på kartongen, i systeminformationen och förmodligen även på fakturan/kvittot.

Och nej, det finns ingen modell med 1,33Ghz G4 som bara har 32Mb vram.

Det finns massor med folk som inte alls har koll, och än mindre vet hur man kolla sånt i datorn. När jag bytt upp mig och sålt Macar så har folk inte ens fattat att det varit OS X i utan trott att det är OS Classic o s v.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-03-06 18:14

Han hade inte koll för han var ingen grafiknisse. Mer en tekniknisse och hade inte datorn till hands när jag frågade.
Iaf så var det ju givetvis 64 mb och jag är nu ÄNTLIGEN en lycklig ägare av en Powerbook 17"
Som jag har letat i flera flera månader!! Den är verkligen så underbar som jag föreställt mig. Nu åker den fula PC:n ut snabbare än kvickt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-06 19:41
Ursprungligen av Hallon:

Han hade inte koll för han var ingen grafiknisse. Mer en tekniknisse och hade inte datorn till hands när jag frågade.
Iaf så var det ju givetvis 64 mb och jag är nu ÄNTLIGEN en lycklig ägare av en Powerbook 17"
Som jag har letat i flera flera månader!! Den är verkligen så underbar som jag föreställt mig. Nu åker den fula PC:n ut snabbare än kvickt

Så trevligt! Hur mycket fick du ge för henne?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-03-07 11:34
Ursprungligen av ajaxx08:

Så trevligt! Hur mycket fick du ge för henne?

Jag fick ge 15.800:- för den. Då inklusive trådlöst apple tangentbord och mus samt ett griffin bordsställ. Dock har den en död pixel som lyser ljust blått. Men den är så pass liten att man får leta efter den för att se den. Den sitter långt till höger.

1
Bevaka tråden