Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS Server 9.1 <->Windows XP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-02-23 16:59

Hej,

Först vill jag bara säga att jag vet inte om detta hör hemma på PC eller Mac fronten.

Har en fil server som är en Mac OS Server 9.1, sedan har vi massa klienter (mest Macintosh Mac OS X).
Men vi har även 3 Windows XP burkar. Det har fungerat problemfritt för Win XP datorerna att komma åt fildelningen på Mac Servern, tills för två veckor sedan. Man kommer åt själva servern och ser vilka kataloger som är utdelade, men sedan när man ska gå in i en katalog så får man "Ej tillräcklig behörighet" eller nåt liknande, och detta hände helt plötsligt en dag på 2 PC datorer. De två PC datorerna kör SP2 och alla senaste uppdateringar från Windows. På den tredje PC:n är det fortfarande SP1 installerat och den kommer fortfarande åt Mac Servern.

Någon som vet om det har varit nån uppdatering till Windows på senare tid som har ställt till nåt? För rättigheterna är det inte fel på eftersom jag kan ju logga in från 1 PC men inte från den andra med samma konto.

Bör tilläggas att det hände med cirka 1.5 veckas intervall på de två PC datorerna.. och det enda tänkbara jag kan komma på nu är om det installerats någon uppdatering till Windows XP som stökar till det med nätverket till Mac OS Server 9.1 datorn.

Ganska desperat nu Någon som har haft detta problem?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-02-23 18:44

Är brandväggen på i XP-maskinerna?

Med SP2 slås brandväggen på i default-läget, i SP1 är den avstängd.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-03-04 08:26

Nej brandväggen är avstängd i XP, det har ju fungerat tidigare med SP2 .. var dock nu i början av februari som det slutade att fungera. Och jag är 98% säker på att det var i samband med en Windows uppdatering.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 08:34

Du har inte sån tur så det ligger sånadär "uninstall" i c:/winnt (eller vad det nu heter på xp) så du kan kolla i dom vad som ändrades? Annars får du väl kolla efter info på ms sidor om info om uppdateringar.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-03-04 15:42

Det fanns information i "Lägg till/Ta bort program" .. 8st "Hotfixar" installerades den 9:e februari.. så nån av dem som har ställt till det .. samtidigt vill man ju inte ta bort dem heller.. ringde till Microsoft supporten men det kostade 2650:- exkl moms för att lägga in ett ärende o_O

1
Bevaka tråden