Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är Linksys WRT54GS med "Speed boost"?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-05 12:36

Linkys har släppt en "bättre" modell än WRT54G med "Speed Boost". Ska precis inhandla en WRT54G, men man kanske ska vänta tills man kan få tag på en WRT54GS? Nån som vet nåt om det funkar i praktiken? Och hur mycket bättre det blir i praktiken (eller i teorin med hänsyn till praktiken)?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-04 11:43

Jag drar upp denna tråden för jag har ett litet problem med denna routern.

Jag sätter i strömen, surfar trådlöst med min powerbook och med tråd på min pc, efter ett par dagar när routern har varit igång så slutar det att fungera att surfa, det fungerar att ladda upp och ner med azureus. Vad kan det vara för fel? har den nyaste firmwaren på routern.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 11:57

Jag har inte råkat ut för att det slutar funka helt att surfa, men tillsammans med Azureus eller andra BitTorrent-klienter så går det rejält segt. Jag tror inte heller att Netgear routern är ensam om problemet, utan flera "bredbandsroutrar" klarar inte av den mängd anslutningar som görs med BitTorrent. Kan kanske vara minnet som inte räcker till för hålla ordning på alla anslutningar.

Routern är helt enkelt för långsam. Tyvärr så tror jag inte det går att få det att funka bättre om man inte lägger några tusenlappar på en riktigt router (inte "bredbandsrouter").

Jag har fördelen av att ha en gammal G4 667MHz hemma som server och använder numera den som router, och då går det undan. Netgear routern har jag bara som switch och accesspunkt.

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-04 12:06

Nu är det linksys wrt54gs jag har.

Ett litet tillägg har comhem 8000 och testade med tp test och får 9,5 Mbit ner och 800Kbit upp så tror inte att det är det som är felet testat på powerbooken trådlöst.

Så det kan vara minnet som ger vika så att det går jätte segt (ibland inte hittar sidan) att surfa

1
Bevaka tråden