Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har forumjumpen tagit vägen?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-02 11:45

Vad har hänt med forumjumpen? tar den för mycket prestanda, har för mig att zatzy tog bort den under en tid när deras server inte var så kry.

/ Adam

Senast redigerat 2005-03-02 13:20

Det är för att minska servertrafiken skulle jag gissa.

Det var på kniven!

  • Medlem
  • 2005-03-02 12:56

Är det protester som efterlyses? Vassego:

Var ända in i bänken har de förbålt förbenade sillstryparna till administrationspultroner lagt forumjumpen? &%€#&/"(¢‰\ Återinför dem! NU! "(/%#&%")

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-02 13:21

Snälla Björnström med personal kan vi inte få tillbaka den

Senast redigerat 2005-03-03 08:57

Vart fanns den?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-02 14:33

Den fanns längst ner på sidan, gå in och kolla på www.ipod.se så finns den där.

Aha. Den, den har jag nog aldrig använt.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 16:05

Jag fattar inte...
vad är forumjumpen?

Det är en drop-down-meny som gör att de som vill lätt kan komma till alla delar av forumet.

Jag håller med Baron, dock med färre stjärnor... Vill ha tillbaks den.

Den tog en hel sida kod, helt onödig för så mycket kod...

Jag kan inte säga att jag saknar den, men en länk till den del av forumet som tråden ligger i skulle vara trevligt. Alltså en länk till Feedback fint centrerad under Svara knapparna. Kanske skulle gå att ha den under Antal aktiva användare... också (en av dessa)

Tänker du på den här (som finns högst upp på sidan)?

99mac Forum > Allmänna forum > Feedback

Haha, jag väntade på denna tråd

Bestäm ni - mig spelar det ingen roll. Är den användbar ska vi ha den, är den onödig så ska vi inte ha den.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-03 08:54

Snälla låt oss få det igen..

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-03 09:05

Martin får man komma med ett önskemål till www.ipod.se oxå? Om det går så skulle jag villa att man får en markering i dom trådar man skrivit i, som det är på www.99mac.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-03 09:21

Tycker den är onödig. Aldrig använd och kommer aldrig använda...

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-03 10:31

Ni som inte använder den scrollar ni upp då för att klicka eller hur gör ni..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-03 10:53
Ursprungligen av Adl:

Ni som inte använder den scrollar ni upp då för att klicka eller hur gör ni..

Jag navigerar på 99mac uteslutande mha Nya inlägg. Går in på den sidan, läser sen intressant diskussion. Backar sen tillbaka till Nya inlägg och läser nästa, osv...

  • Medlem
  • 2005-03-03 10:35

Vaddå scrollar upp? Finns det nån annan funktione som är likvärdig med jumpen? Jag annvände jumpen hela tiden i stället för att gå via "Forum". Finns det andra vägar?

Jag har aldrig ens sett den. Har besökt 99mac i fyra år på denna länk: http://www.99mac.se/forum/search.php?do=getnew

  • Medlem
  • 2005-03-03 11:00

Men om man är intresserad av annat än de senaste inläggen och tex vill hoppa till radannonser eller grafisk produktion så måste man ju klicka sig fram och tillbaka...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-03 11:02
Ursprungligen av Baron:

Men om man är intresserad av annat än de senaste inläggen och tex vill hoppa till radannonser eller grafisk produktion så måste man ju klicka sig fram och tillbaka...

Det är iofs sant. Men frågan i denna diskussion är om jag vill ha tillbaka forumjumpen. Och eftersom jag inte använder den så vill jag inte det

Funktionen är väl förmodligen egal för de som inte använder den - varför ska deras röst avgöra dess existens? Det verkar vara några stycken som tyckte om och använde funktionen.

Är det jättebesvärligt att se den eller?

Jag saknar den enormt så jag vill ha tillbaks den. Jag tycker att fördelen med den att det blir mindre omständigt och går snabbare att byta mellan olika delar av forumet - ie jag behöver inte återgå till huvudmenyn för att byta mellan till exempel PowerMac och Nyheter.

Skulle det inte gå att ha en kompromiss så att denna funktion är valbar i profilen?

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-08 10:28
Ursprungligen av sugplopp:

Funktionen är väl förmodligen egal för de som inte använder den - varför ska deras röst avgöra dess existens? Det verkar vara några stycken som tyckte om och använde funktionen.

Är det jättebesvärligt att se den eller?

Anledningen till att ta bort den var väl för att spara på bandbredd? Jag klarar mig bra utan forumjumpen och om det minskar kostnaderna för att driva 99mac en smula så tycker jag att det är bra.

Jag har också köpt ett pro-medlemskap för att stöda verksamheten vilket jag tycker att fler borde göra...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-03-08 10:56

Well, jag tror inte den banbredd den konsumerade är ett skäl som uppväger avsaknaden av den om folk anser den vara användbar. Det har varit många turer och många åsikter om den stackars forumjumpen

  • Medlem
  • 2005-03-08 10:59

Skulle man inte kunna få en meny man kan anpassa med några snabbval i? Är det en komplicerad grej? Jag besöker bara några enstaka subfora och behöver inte mer än dem i en "jump". Resten kan jag gärna manövrera till utan jump.

Bevaka tråden