Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pris på begagnad PowerMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 12:49

Hallo.

Vilket pris är rimmligt för en begagnad powermac G4 dual 1.25?

mvh
Hammer

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-02 13:31
Ursprungligen av Hammer:

Hallo.

Vilket pris är rimmligt för en begagnad powermac G4 dual 1.25?

mvh
Hammer

Jag har samma fråga angående en Digital Audio 773MHz.

Som svar på frågan skulle jag säga runt 6000 kr.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 13:41

hmmm ok.
Kör på en ibook G4 800.
Men den känns lite för slö för det jag sysslar med.

Kommer jag märka stor skillnad på en dubbelpropp?
Kör just nu bias deck 3.5 reson, men jag vill även ha möjlighet köra Logic Pro 7

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-02 13:48
Ursprungligen av Hammer:

hmmm ok.
Kör på en ibook G4 800.
Men den känns lite för slö för det jag sysslar med.

Kommer jag märka stor skillnad på en dubbelpropp?
Kör just nu bias deck 3.5 reson, men jag vill även ha möjlighet köra Logic Pro 7

Det skulle jag nog vilja säga. OS X äääällskkar dubbelpropp. Jag kör själv en 'Sågtand' 400MHz, men tittar på en Digital Audio. Väntar på generationsväxlingen hos Powerbook.

Jag kan ju ha fel vad gäller priset. Testa eBay. Du kan få en rätt bra bild av priset där, även om jag nog tycker att priset är lite väl högt i de flesta fallen. Titta också bland radannonser i t ex MacWorld, 99Mac, MacNytt.

Ursprungligen av Hammer:

hmmm ok.
Kör på en ibook G4 800.
Men den känns lite för slö för det jag sysslar med.

Kommer jag märka stor skillnad på en dubbelpropp?
Kör just nu bias deck 3.5 reson, men jag vill även ha möjlighet köra Logic Pro 7

Försök ta reda på om programmet är skrivet för att dra nytta av dubbla processorer, det är bara vissa program som gör det. Om inte, så är det förmodligen smartare att köpa en dator med en processor men med högre klockfrekvens. Spel är, efter vad jag förstått, aldrig skrivna i kod som drar nytta av dubbla proppar; enkelproppar är lika snabba som dubbla vid samma klockfrekvens.

Du kan även kolla om programmet är "G5-optimerat", dvs skrivet med 64-bitars kod. Är det så behöver du en G5-processor för att få högsta fart.

Utan att vara kunnig i musikprogram gissar jag att snabb hårddisk är ganska avgörande om man jobbar med musik. Seriell ATA är bra mycket snabbare än vad som sitter i din iBook.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 14:32

Hur mycket får man för en ibook 12" G4 800mhz med 700 i ram, airport express + airport express basstation?

Senast redigerat 2005-03-02 14:56

tror jag har en digital audio till salu.

1
Bevaka tråden