Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min mailadress "rejected"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-02 12:09

Jag kan inte skicka e-post till min svärfar. Det är bara hans domän jag inte kan skriva till, och jag får följande felmeddelande:

Citat:

Remote-MTA: dns; mailgw.algonet.se (213.150.135.164)
Diagnostic-Code: smtp; 554 <[email protected]>: Sender address rejected: Access denied

Jag har alltså en .macadress, men Chellos smtp-server. Det är endast mail till min svärfar som studsar.

Jag har varit i kontakt med Chello och Apple och de hänvisar mig till mottagaren. Algonet är väl uppköpt? Vem skall jag kontakta?

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 12:22

Domänen algonet.se tillhör Glocalnet AB, Västmannagatan 44a, 113 86 Stockholm, telefon 08-56634100 enligt NIC-SE. Enligt Glocalnets hemsida (www.glocalnet.net) kan deras kundservice nås dygnet runt på telefonnummer 0200-888 888 (eller 0775 75 75 75 från utlandet).

Glocalnet utför antingen en koll att från-adressen är kopplad till den mailserver som försöker skicka mailet till dem, eller så har de spärrat den mailserver som försöker skicka. Om det första alternativet stämmer måste dina mail skickas med mac.se-mailservern, vilket borde vara görbart. Om Chello har stängt SMTP-porten måste mac.se-mailservern stödja en alternativ port och du måste du ange denna i ditt e-postprogram.

Lycka till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-02 12:46

Tack svinto_deluxe,

Nu har jag .mac, och inte mac.se, men det går kanske att lösa ändå. Jag skall slå Glocalnet en pling!

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 13:11

Oups, jag läste lite slarvigt. Enligt hjälpen till .mac kan du använda port 587 istället för 25 som är standardport för SMTP. Ange host till smtp.mac.com och kryssa i att utgående SMTP-server kräver authentisering. Ange samma lösenord som när du hämtar mail. Mer information och tydligare instruktioner finns på Apples hemsida, klicka på .mac och sedan help.

1
Bevaka tråden