Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Googles 'Jag har tur' funkar inte i Safari

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

När jag söker på Google vill jag kunna välja "Jag har tur" utan att använda muspekaren. Det går inte. Försök!

Jag trycker tab tills den blå fokusrutan är runt Jag har tur-knappen och sen trycker jag mellanslag. Men då väljs iaf huvudknappen. Likaså om jag trycker på enter. Detta borde fungera. Jag har slagit på Tangentordstjänster så jag kan använda tab och mellanslag i alla andra sammanhang.

Jag kör Safari.

Detta funkar utan problem i IExplorer.
Men jag vill fan inte köra IExplorer. Eller gör ni det? :eek:

ciao
/Oscar

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-22 11:46

Och du kan absolut inte leva utan denna funktion?? Alla webläsare har sina egenheter. Personligen skulle jag inte köra IExplorer bara för att kunna välja "jag har tur" med tangentbordet. Har du testat firefox förresten?

..leva och leva. Jag får inget flow i min arbetsdag om jag inte kan välja "jag har tur" med knapparna, skulle man kunna säga.

Firefox, Mja, inte min påse mjöl direkt. (Påse mjöl? wtf) Körde det ett tag på pc. Kanske är bättre på macen?

ciao

Ursprungligen av soul8o8:

Firefox, Mja, inte min påse mjöl direkt. (Påse mjöl? wtf) Körde det ett tag på pc. Kanske är bättre på macen?

Nej den är sämre på Mac OS X, fast ändå bättre än IE och Safari. Firefox på pc är snabb på alla sätt och segar inte ihop på sidor med mycket reklam (flash).

Jag skickade en bug report till Apple..

..nu är det fixat

ciao
/soul8o8

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-23 18:43

Wow. Jag har aldrig hört talas om nån som verkligen trycker på "jag har tur" mer än första gången dom använder Google.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 18:51

vad är det förnått??

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 18:52
Ursprungligen av Philip:

vad är det förnått??

Gå in på google å kolla vetja!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 19:00

hittar inget

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 19:02

jo, där, sorry

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 19:13
Ursprungligen av Philip:

jo, där, sorry

Det ä lunch!

Söker på google nästan varje dag, men har aldrig sett / reflekterat över den knappen!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 19:26

förstår inte vitsen.. det står att man hittar sidor fortare.. men allt den gör 'r ju att forward dig till det första resultatet. Och vad tar en vanlig sökning då? En halv sekund? Snacka om att ha ont om tid

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 20:41

Den knappen är ju toppen! Jag använder den också hela tiden.
Ville bara säga det så att ni förstår att vi är MINST två som gör det.
Fast jag får det inte heller att funka utan att peka på knappen.
Kan förresten tipsa om Google Suggest som föreslår ord allteftersom man skriver in i sökfältet. Den är än så länge på betastadiet men om man söker mycket på engelska/amerikanska sidor har man nytta av den funktionen tycker jag.
/nocke/

..jag-har-tur-knappen är essentiell för den effektiva användaren.

istället för starta upp sin browser o knappa ?-L och sen t.ex skriva "buzz.bazooka.se" kan man skriva "buzz" och använda jag har tur och så kommer man mycket snabbare till samma ställe. sjukt bra

/ciao

Eller laddar man ner firefoxtillägget "Google Lucky"
Bara att skriva ordet i firefox sökruta och trycka på enter.

http://mycroft.mozdev.org/quick/google.html

EDIT: Har på senare tid kommit på att det räcker med att skriva sökordet i adressfältet i firefox och trycka enter.

Senast redigerat 2005-10-24 14:01
1
Bevaka tråden