Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förflyttning av powerbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-02-28 23:14

Hej!
Jag har precis fått min powerbook 12" och är jätte nöjd.
Jag undrar hur länge jag måste ha den i vila innan jag vågar förflytta den och skumpa runder med den i väskan utan att datorn ska ta skada. Jag vill inte ta några risker så ge mig ett säkert svar.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning

Pontus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-28 23:21

Du behöver bara slå igen den å vänta kanske 2-3sec så disken snurrar ner i varv!

Jag slår ihop min å går. Väntar inget men några sekunder mår den inte dåligt av tror jag.
Ibland så kan den inte fatta att du drait igen locket men det ser du på äpplet som fortfarande lyser.

Bara att ta upp den, vänta 2-3 sek å slå ihop den igen.

Iaf någon nytta med det där mask ätna skruttet!

Med tanke på de nya PowerBookarnas "hårddisken-känner-av-om-datorn-faller-funktion" borde dem vara ännu säkrare att bära än tidigare modeller, eller har jag fel?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-03-07 12:59
Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Vila i en ryggsäck är inga problem.

Vad jag förstått är det främst vertikala rörelser som är farliga om datorn är igång, horisonatala är inte lika stort problem.

Det där har jag funderat på.. Om jag sitter i sängen med datorn och vill förflytta mig till skrivbordet - bör jag då slå igen den eller kan jag gå iväg med den öppen och ställa den på skrivbordet.. Då rör jag den givetvis så horisontalt jag kan.

2.5" diskar är inte särskilt kinkiga alls faktiskt, det enda jag kan tänka mig att (vissa) av dem inte gillar är att vara uppochned i drift. Samt kraftiga smällar, då, men det krävs mer än att bara bära omkring datorn för att det ska vara ett problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-07 13:04

Nejdå....det är lungt

Ha den så öppen du vill!

1
Bevaka tråden