Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det inte en Duo...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...Dock i Aftonbladet ? Hade aldrig en själv men har för mig att den såg ut så här. En mac är det i alla fall, vilket syns på "skrivbordet" (det var så jag upptäckte den).

"Jag har sökt men ej funnit"

Senast redigerat 2005-02-28 17:56
  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 17:35

jo'ra... visst är den trevlig liten duo... det var en bunt otroligt mysiga maskiner och fiffiga dock-lösningar... mer info om dem finns på lowendmac.com för den som är intresserad...
En DUO 2300C med fullpackade bauta-dock skulle inte vara tråkigt att få tag på till samlingen.

Skumt att det inte dykt upp någon liknande lösning idag, beror det på att dom inbyggda skärmarna blivit så mycket bättre?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-28 20:00
Ursprungligen av Björnström:

Skumt att det inte dykt upp någon liknande lösning idag, beror det på att dom inbyggda skärmarna blivit så mycket bättre?

Det är säkert en bidragande faktor. Men det finns väl dockningsstationer till dagens bärbara Macar också. De blir väl lite bredare och klumpigare eftersom alla utgångar numera sitter på sidorna och inte på baksidan.

Den snygga docklösningen (DuoDock) som var till PowerBook Duo kostar nog mer än den smakar för de flesta. Den var ganska dyr på sin tid. 8000kr typ.

Själv hade jag en PB Duo 210 med MiniDock (backstyckesdocka). Extremt smidig dator, och jag undrar om inte skulle köpa en idag om de fanns (i dagens tappning vill säga). Jag har ju tidigare förklarat varför jag inte tror att jag kommer att köpa en stationär dator igen. Men det är väl det närmaste jag skulle komma.

Har en Duo 2300 C och en DouDock - Säljes till högstbjudande
Finns en 17" och en 15" skärm med inbyggda högtalare också.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-03-01 12:26

Ett problem med dagens datorer är ju också att de blir så varma. Att köra datorn med stängt lock och inskjuten i låda är nog inget att rekommendera med dagens äggstekare...

1
Bevaka tråden