Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklam i Göteborg

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I lördags blev jag förvånat glad då jag råkade köra efter buss 50 som rundade St:Sigfridsplan . vad såg jag, jo hela baksidan av ledbussen var fylld av reklam från MacForum och med text bilder om Apples produkter - värmer en gammal macräv. Hade tyvär ingen kamer i bilen så nu vill vi väl se bildbeviset också

Den har siktats på Litteraturgatan också, om vi ska börja med busspotting.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-28 14:31

Såg samma reklam bak på buss 28 (tror jag), ute på Torslanda när jag åkte till jobbet imorse!
Ja, det värmde i kylan

Vild gissning är att Apple även lagt upp några kronor som stöd till MacForum... kanske något för fler butiker typ Machuset i Borås.... undra hur lång kampanjen är och vad det kostade.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 17:25

Har sett den "alldeles för många gånger" på Oscarsleden....hrmmmpppff.

Ursprungligen av Schuckert:

Har sett den "alldeles för många gånger" på Oscarsleden....hrmmmpppff.

Har hört att man ska byta namn på leden och att den istället ska heta Bjersleden, suck

En bussbaksida är mycket effektiv. Apple skulle kunna lägga hela sin marknadsföringsbudget där.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 15:06
Ursprungligen av Olav Rust:

En bussbaksida är mycket effektiv. Apple skulle kunna lägga hela sin marknadsföringsbudget där.

Mm, det är ett smart drag att lägga all cash på en så smal kanal Gärna komplettera med några annonser i Lyrikvännen också, för breddens skull.

Såg den stå stilla jättelänge vid Kungsportsplatsen. Bra reklam för Apple/Macforum...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 15:10

Okey:

Busspotting är det nya.

Hedanefter kollar ni bussnummret!
(Bussens id-nummer, står i främre och bakre högra hörnet)

Borde inte reklamtexten på bussen vara rulltext efter som bussen rör på sig... fast tanken kanske är FÖR seriös, eller ?

Eller en sån där hi-tech hologramgrej som NK har kanske?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-02 14:53

Jag åker med buss 50 i stort sett varje dag, så jag ser den ofta. Klart kul! Inte så ofta man ser applerelaterad reklam i göteborg.

1
Bevaka tråden