Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft kraschar slumpmässigt

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-02-26 21:57

Spelet Crashar efter ca 5 minuters spelande och hoppar ut i Mac Os, helt utan anledning. Jag kör inga program i bakgrunden. Va e det för fel?! Blir vansinnig. Kör på en iMac G5 med 768 Mb ram.

Mkt konstigt

//Prehn

Börja med att ta bort eventuella WoW-tillägg som du installerat, t ex Cosmos eller liknande. Flytta bort mapparna "WDB" och "WTF" från WoW-mappen. Nu kommer dina inställningar vara nollställda. Testa om det funkar bättre nu.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-02-27 10:31
Ursprungligen av Christofer:

Börja med att ta bort eventuella WoW-tillägg som du installerat, t ex Cosmos eller liknande. Flytta bort mapparna "WDB" och "WTF" från WoW-mappen. Nu kommer dina inställningar vara nollställda. Testa om det funkar bättre nu.

Man tackar.... ska genast prova detta

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 16:42
Ursprungligen av Christofer:

Börja med att ta bort eventuella WoW-tillägg som du installerat, t ex Cosmos eller liknande. Flytta bort mapparna "WDB" och "WTF" från WoW-mappen. Nu kommer dina inställningar vara nollställda. Testa om det funkar bättre nu.

ehum, kan man inte köra med cosmos på mac utan att det uppstår massa fel?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 16:50

Jag kör cosmos på min iMac G4 utan problem. Det enda sura är att när det kommer patchar från blizzard kan man inte använda cosmos egna uppdateringsfunktion då det är en .exe fil. Man får ladda ner cosmos på nytt och lägga in i interfacemappen igen.

Älskar verkligen de extra aktivitetsrutorna som cosmos ger.
/Johan

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 16:58
Ursprungligen av juno:

Jag kör cosmos på min iMac G4 utan problem. Det enda sura är att när det kommer patchar från blizzard kan man inte använda cosmos egna uppdateringsfunktion då det är en .exe fil. Man får ladda ner cosmos på nytt och lägga in i interfacemappen igen.

Älskar verkligen de extra aktivitetsrutorna som cosmos ger.
/Johan

Ja cosmos är så skönt tycker jag, som sitter på en PC atm.
Om man drar fram klockan med COsmos, infon när man håller över klockan är så skön att få. ^_^ lite deprimerande ibland när man just levlat och den ger besked om hur många timmar tills nästa level..

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-02-27 17:24
Ursprungligen av Christofer:

Börja med att ta bort eventuella WoW-tillägg som du installerat, t ex Cosmos eller liknande. Flytta bort mapparna "WDB" och "WTF" från WoW-mappen. Nu kommer dina inställningar vara nollställda. Testa om det funkar bättre nu.

Nope...funkade inte...Crashar ändå. Ibland kan man spela 40 min iblan 2 sek. skit skumt... inga virus o inget sådant

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-27 17:59
Ursprungligen av Prehn:

Nope...funkade inte...Crashar ändå. Ibland kan man spela 40 min iblan 2 sek. skit skumt... inga virus o inget sådant

Det tyder på minnesbrist.
Fast OSX kör ju virtuellt minne, så ska helst ha äkta RAM minne.

Hur mycket RAM har du ?

Sedan kan det ju vara fel på din RAM minne. Har du två st ? Plocka bort ena och testa

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-02-27 18:01
Ursprungligen av REP:

Det tyder på minnesbrist.
Fast OSX kör ju virtuellt minne, så ska helst ha äkta RAM minne.
Sedan kan det ju vara fel på din RAM minne. Har du två st ? Plocka bort ena och testa

Jag har 768mb kingston

Testa med att starta spelet med ditt huvud/admin konto. Jag har ett specieltl konto för WOW på min dator där det inte finns något som startar i onödan. Min kraschade hela tiden och det visade sig att det låg uppdateringar som WOW försökte ladda ner men inte hade behörighet att göa då kontot inte har admin behörghet.

Du kanske inte har ett separat konto?

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-02-28 12:39

Nu har allt löst sig.

Allt som behövdes var att uppdatera Mac os x med den nyaste säkerhetsuppdateringen och den nya Os uppdateringen:

Gött som skit. Nu ska här spelas!

1
Bevaka tråden