Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony K700i och Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-02-22 16:52

Har en Sony/Erikson K700i och PB (OS10.3). För att köra bluetooth behövs modem inställning i nätverket. Vilket av alla dessa modem är bäst lämpat för att köra mot Sony telefonen. Mac eget modem går inte. Hade tänkt at ringa upp en modem-pool på universitetet för att tanka ner mina email ( Eudora) i datorn. Tackar för hjälp

Välkommen.. Ser att du lagt upp två trådar med frågor om din K700i.. Detta är ju ett presentationsplats för nya medlemar. Har man problem finns det speciella platser för frågor, och här i ditt fall om din mobil så finns det en plats för det. Men inte här.

För att ansluta K700i till din PB behövs bara en DBT 120. För att använda K700i som modem via bluetooth ladda ned scripten härifrån:

http://www.taniwha.org.uk/

Blädra längre ned på sidan så hittar du sonyericsson avdelningen. Lägg skripten i bibliotek>modemscript. Kör sedan instälningsguiden för internetanslutning.

Hoppas det hjälpte!

Lycka till,

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-02-26 15:36

Har prövat utan framgång

Vilket av scripten ska man använda? det är många som kommer med. När du menar internet anslutning menar du på nätverket. Visa: internet? el bluetooth; Ska *99# användas?

Du får prova vilket script som funkar. Först måste du förbereda telefonen för GPRS eller WAP, om du inte gjort det. På operatörens hemsida kan du läsa om hur man gör och även skicka en inställning till den via SMS direkt från hemsidan. Telefonen parkopplas med datorn via Bluetooth, gör en särskild "Nätverksplats" för det, när du väl ställt in allting så funkar det bra. Det är telefonen som är din uppkoppling till webben.

Ska du koppla upp dig med GPRS via en K700i (via bluetooth) mot Telia så kolla in Stefan Strandbergs inlägg där det står hur man gör och vilket script man ska använda.

Hoj Hoj,

Skulle vilja ändra mitt tidigare inlägg lite, istället för *99# så är det bättre att använda din operatörs APN. (T.ex. Telia har online.telia.se, Vodafone har internet.vodafone.se) Skriv det på uppringt nummer och xx som användarnamn och lösen så fungerar det bra. (då slipper man kolla konto-id och bry sig om ändrade konton)

Lycka till

/Stefan

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-23 16:30

Tackar Stefan, funkade för mig med.

Väcker en av dom här "126000" olika trådarna om hur man får en K700i att agera Bluetooth-modem, till en iBook som nu i mitt fall.

Finns det nån som kan helt från scratch beskriva alla steg för att komma ut på nätet med en Telia-preparerad k700i? Har läst ungefär alla trådar som finns o alla ger bara bitvis med information innan man rekommenderas till ett annat inlägg gjord av nån annan person.

Grejen är den att jag har gjort det 100-tals gånger men nu helt plötsligt när jag nollställde telefonen så vill det sig inte längre. Har hämtat alla nödvändiga inställningar till telefonen. Möjligtvis kan jag ha pillat i bluetoothinställningarna på datorn nu på senaste tiden det inte har fungerat.

Så en "från början till slut guide" skulle vara till mycket hjälp. Ska flytta imorgon(lördag) och mobilen är min enda chans att komma ut på nätet på ett bra tag.

1
Bevaka tråden