Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att boota från intern hårddisk i Powerbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hårrdisken i min PB G3 med Max OS X 10.2.8 vill botta. Får bara blinkande ? Den låter som om den försöker varava upp men så stannar den - gör det hela tiden men kan som sagt inte starta datorn. Vid start med CD skiva kan man dock läsa den på normalt sätt!
Har testat omstart x flera. Ingen hjälp.
Zappat PRAM gånger flera. Ingen hjälp.
Reparerat skivan från CD x flera. Ej hjälp. Här har det dock funnits små fel.
Några ytterligare ideer på vad som kan göras?!

Hittar du fel på skivan har du ju hittat källan, vill jag mena. Blir att backa upp och formatera.

Fast först ska du testa att välja just HDn som startskiva, så att det inte råder tvivel därom.

Powerbook vill inte boota

Jag har samma problem, om inte värre, jag har bara en floppy läsare, och ingen CD-rom spelare, någon som vet om man kan göra något via Open firmware ???

Kollar du inte dina egna trådar, xmannen?

Citerar mig själv:

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Håll ner alt vid uppstart och hoppas att det är en Pismo (den med firewire). Om så är så kommer det att dyka upp alla tillgängliga startskivor mot en lila bakgrund, och du kan lungt välja vilken du vill använda.

Ominstallerad och fungerar

PB G3 i början av tråden har nu fått nytt ssytem på hårddisken och startar snällt igen. Tills vidare...

[QUOTE="marcushedenstrom"]Kollar du inte dina egna trådar, xmannen?

Jag missade det, jag har Powerbook G3 med scsi, utan firewire o usb

ingen aning hur jag ska göra,? måste få tag på en CD-rom modul , någon som har en liggande någonstans?

Peter

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

1
Bevaka tråden