Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddningslampan på Powerbook lyser gult

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-26 02:45

Varför har min laddningslampa slutat slå om till grönt och fortsatt lysa gult fast batteriet visar fullt laddat?
Har någon annan varit med om det?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 10:45

Nog finns det väl bara två lägen? Rött när den laddar upp och sen grönt.
...det gröna är väldigt likt gult

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-02-26 17:04
Ursprungligen av Sebastian T:

Nog finns det väl bara två lägen? Rött när den laddar upp och sen grönt.
...det gröna är väldigt likt gult

Hmm..aldrig sett att den skulle vara röd, min är väldigt orange.
Sen att den gröna skulle vara lik gult ?! min är VÄLDIGT grön bara

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 00:18
Ursprungligen av basic:

Hmm..aldrig sett att den skulle vara röd, min är väldigt orange.
Sen att den gröna skulle vara lik gult ?! min är VÄLDIGT grön bara

Kan vara så att det bara är dom gamla Titan som lyser rött nu när jag tänker efter.

Jag har aldrig sett den lysa rött. Att den inte blir grön kan bero på att batteriet börjar sina.

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

Slår den av efter ett tag (kanske så mycket som en timme eller två) om du väntar eller fortsätter den att vara gul/orange så länge den är inkopplad?

Om den slår av verkar det som om det har med kalibreringen av batteriet att göra.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-26 19:34

Jag har en gammal laddare som växlar mellan gult/orange när min PB 12" laddas. Det är nog bara lite glapp. Huvudsaken datorn indikerar att den laddas så är lär det vara lugnt..

Det är nog en smaksak vilken färg man uppfattar det som. Jag skulle nog kunna kalla min iBook-laddares färg för röd om jag ville. Den är inte gul i alla fall... Om man nu inte menar brandgul då förstås.... jaja.....

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 00:05
Ursprungligen av Alven:

Varför har min laddningslampa slutat slå om till grönt och fortsatt lysa gult fast batteriet visar fullt laddat?
Har någon annan varit med om det?

Jag köpte min Powerbook (15" Combodrive) idag (1/3), och den visar liknande tendens.
Laddade upp den till fulladdad (100%), lampan på laddsladdskontakten lyste fortsatt gul/orange.
Återkommer imorrn med status när den på nytt laddat upp under natten.

Själv har jag ett värre newbie/switcher-problem som jag nu ska ondgöra mig över på Switcher-forumet...

(Jag skriver detta svar/inlägg på en gammal men stabil Compaq Armada. Ingen lovande start för min första Mac ... )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-02 12:12

Ni kan ju prova med att kalibrera batteriet. Ladda upp den till 100% och låt den sedan ladda ur helt igen.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 09:36

Har som sista steg i kalibreringen åter laddat den till fullt.
Nu lyste lampan på sladdkontakten GRÖNT.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 18:27

Nån som kan förklara varför laddaren lyser "gult" (eller vad den nu lyser) vid laddning, men växlar inte om till grönt när den är färdigladdad om datorn är i vila. Måste lyfta på skärmen för att den ska byta till grönt. Detta gör inte så mycket för laddaren börjar "surra" när datorn är färdigladdad så jag vet ändå när batteriet är fullt 8)

Detta inträffar på en 3 veckor gammal IBook, har inte haft detta problem med varken 600IBooken eller 800(nånting)PowerBooken.

//Markus

1
Bevaka tråden