Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst med iMac G3 mot ADSL-modem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köra trådlöst internet med ett D-link ADSL-modem tillsammans med grannarna.
Vad behövs för kort i burken? Airport, kan man köra med PC-grejer, modda på något sätt?
Är det någon som har erfarenhet av detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-26 07:18

iMac G3 har jag för mig inte är helt Airportförberedd, utan man måste installera ytterligare ett kort först.
Det smidigaste bör därför vara att skaffa en USB-Airport-dongel från D-link (som man kan hitta tex på Macoteket).

Att sätta i PC-WiFi-kort tror jag kan bli väldigt komplicerat, om det ens går. Apple har väl sina egna sorters Airport-kortplatser.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 08:34

Det beror på vilken version av iMac du har. Leta fram handboken så står det där. Men det är det gaml sortens Airportkort på 11Mbit som passar i såfall och de är rätt dyra nu för tiden.

Usb-dongel är ett bra alternativ. Och säkert det billigaste.

Du kan också skaffa en AirportExpress och låta den "hämta" signal från grannen och sen tar du ut den med vanlig nätverkskabel.

D-link har en liknande lösning. Aningen biligare än AirportExpress. Kolla på inwarehouse.

Eftersom jag inte kan ha ett airportextremekort i min dator funderar jag på en annan lösning.
Går det att koppla ADSL-modemet via tex ethernet till min dator och att grannarna kopplar till modemet via trådlös router?

Senast redigerat 2005-02-28 23:09
1
Bevaka tråden