Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dramatiskt inträde

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-02-25 19:24

Puuh...

Dorra kallas jag, både på nätet och privat... och nu efter närapå 3 veckor är jag godkänd medlem på detta forum. Efter en del datastrul.... att man inte blir förvånad... med att databas "tyckte" att min utländska namn inte var korrekt stavat av mig (?), är alla problemet lösta manuellt av en Moderator och jag kan ge mig in i Macen underbara värld...

Är rätt så insatt i data område av mitt yrke... men Mac-världen är nytt för mig. Bestämde mig byta förra året efter att ha tröttnad på hela Microsoft-imperiet. Så hur kunnig jag må anses i mitt yrke så är jag fullständig novis i många ämnen som behanlas på detta forum.

Kommer säker bjuda på många duma frågor... men kan inte annars än att bjuda på lite skratt med min okunnighet... så...

Dorra

Välkommen från en jämngammal. Av många inlägg att döma är här många ungdomar. Men det finns massor med seriösa inlägg också.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Av många inlägg att döma är här många ungdomar. Men det finns massor med seriösa inlägg också.

Och med det menar du?

Välkommen Dorra!

Ursprungligen av Kristofer:

Och med det menar du?

Välkommen Dorra!

I många trådar där folk ställer relevanta frågor får de oseriösa svar som "HeHe" eller "jasså". Svar som bara onödigt förlänger trådar utan att tillföra diskussionen något. Detta tolkar jag som en omognad som man kan förklara med en ungdomlig lekfullhet.

I övrigt är detta ett toppenforum för mac användare. Har själv haft mycket nytta av det.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Välkommen från en jämngammal. Av många inlägg att döma är här många ungdomar. Men det finns massor med seriösa inlägg också.

*Hehe*
Har även sett äldre personer som uppträder ungdomligt

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-02-25 22:19

Tackar för välkommande ord grabbar (män kanske?).

Jag brukar tänka att ungdomarna är som myggor... det kommer vinter för dem också... och åldern, ja... phmf... min dotter säger att jag är obstinat ung! Så det så

Dorra

Du har helt rätt i att det förekommer "lunarstormspråk" i forumet. Detta har ökat rejält på sista tiden, vilket också sänkt forumets kvalité.
Men att däremot generalisera och påstå att endast ungdomar sysslar med detta är helt fel.

För att inte gå från ämnet kanske vi inte ska fortsätta att diskutera detta här

Det finns gubbar med hatt som inte fyllt 20 och människor som aldrig blir vuxna.

Jag håller med dig!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-25 20:03

Kristofer: inte bara är det fel, det bryter mot diskrimineringslagar (då ungdomar faktiskt är en folkgrupp på sätt och vis) och kan därför räknas som diskriminering.

Vet att t.ex. vissa ICA-butiker blivit polisanmälda (och säkert dömda) av ungefär samma anledning då dom generaliserat att bara för att vissa ungar snattar så gör alla under X ålder det och därför spärrat butiken för dom under vissa tider på dygnet. Även Jämo har en del ytterst negativa åsikter i dessa ärenden.

Ungefär lika fel som att säga "Det finns många irriterande gubbjävlar på det här forumet, men det finns faktiskt justa människor i vår ålder också"

Fast nu var väl jag mer omogen än mina snart 22 år visar och jag bör väl hålla tyst, men jag blir en del irriterad när folk tycker att det är ok att klanka ner på alla ungdomar som bråkiga/fjantiga/oseriösa eller vad man nu vill..

Öhms..ja, som sagt, detta inlägg var väl inte ett exemplariskt exempel (haha) på ett seriöst inlägg

Ursprungligen av Dorra:

Är rätt så insatt i data område av mitt yrke... men Mac-världen är nytt för mig. Bestämde mig byta förra året efter att ha tröttnad på hela Microsoft-imperiet. Så hur kunnig jag må anses i mitt yrke så är jag fullständig novis i många ämnen som behanlas på detta forum.

Jag har en känsla av att så länge det handlar om vad man gör i gränssnittet i olika program, så känner du att allt är självklart, även om du bara ägnat dig åt Windows tidigare. Kan man klicka på en dator, så kan man det på en annan…

På Mac behöver du kanske inte uthärda några frostnätter.

1
Bevaka tråden