Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera mobilbilder till iPhoto

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-11-09 20:27

Någon som vet hur man går tillväga för att låta iPhoto importera bilder via blåtand från mobilen (t610 i mitt fall) på samma sätt som om mobilen var en digitalkamera ansluten med sladd? Vore smidigt om det gick att synka bilder till ett iPhoto bibliotek via isync eller nåt liknande? Kanske någon känner till ett fiffigt applescript?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-11-10 17:11

Aargh, jag tolkar tystnaden hos sveriges största samlade expertis på området som att detta än så länge är omöjligt... *snyft*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-13 00:30
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-11-13 10:18

Har inte hittat någon sådan funktion i Salling Clicker, men det är mycket möjligt att det finns något script till iPhoto för SC som jag inte lyckats hitta. Någon som känner till ett?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 22:35

eftersom att ja tycker att iPhoto rent av suger så har ja inte lagt min tid på att hitta sånt... varför inte bara lägga dom i en mapp som du sen lägger in i iPhoto?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-11-13 22:37

Jo det är så jag gör nu, tänkte jag skulle slippa det och spara den halvminut extra det tar och lägga den på Snood istället...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 22:46

jo ja förstår.. men kan tyvärr inte hjälpa dej.. tror inte att det funkar heller... men ja vet inte.. aja.. lycka till!

/T610 användare

Detta är inte ett svar på din fråga jag vet. Men jag ville bara försäkra mig om att ni vet om att Apples egna BT-program kan skicka bilder till telefonen och tvärtom, att telefonen kan skicka till datorn. (om man har en BTadapter.)

Ett applescript bör kunna lösa det åt dig någorlunda smidigt. "Enklast" borde väl vara att göra ett mappkommando som lyfter in alla .jpg-bilder som hamnar i den mappen i iPhoto. Sen kopplar du det till mappen där inkommande bilder från telefonen sparas och antingen skickar från nallen eller väljer "Bläddra på enhet" och markerar alla bilder du vill ha och sparar i nyss nämnda mapp.

Bör även påpekas att jag bara lyckats få till någolunda bra bilder då jag skickat över gif-bilder. Mina jpg:s ser för taskiga ut, vet inte riktigt hur jag ska komprimera dom om jag ska använda jpg. Jag rekommenderar alltså gif-bilder om ni ska köra över till telefonen. Åtminstånde då det gäller t68i som jag har.

En liten lustig lösning kan vara att skriva ett skript (kanske via Salling Clicker) som hämtar alla bilder och lägger de i en mapp på en disk image med samma uppbyggnad som ett minneskort. Då du startar iPhoto tror programmet att disk image'en är en kamera och importerar bilderna.

Ciryon

  • Medlem
  • Gotland
  • 2005-02-25 14:53

Hur syncar man bilder från T610?

Hur syncar man bilder från T610?
Kan bara synca kalender och adressboken, inte bilderna.

Du gör det inte i iSync. Om du har Bluetoothikonen aktiverad i systemraden så klickar du på den och väljer att "Bläddra på enhet" och väljer din mobil så får du upp bilder och ljud och det som finns på mobilen. Smidigt som tusan. Sen drar du bara in det du vill till en mapp i Finder.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-02-25 20:39
1
Bevaka tråden