Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se på TV med hjälp av Macen.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-02-25 01:57

Hej

Hade lite längre fram tänkt ha en lösning där jag kopplar in tv bilden på macen.
Vill kunna spela in samt se mina filmer, foto m.m på tv OCH ha min datorskärm som tv med !
Vill även ha en radiokontroll så man kan styra det hela från soffan utan att gå in till datorn.
Jag vet vad Apple har på sin hemsida, någon som testat det?
Någon som har testat lite andra coola prylar som löser det hela?
Gärna inbyggt och trådlöst.

elgato eye tv, har du bluetooth kan du styra den med din mobil. fint.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-25 08:32

Om du har en ledig PCI-kortplats i din Mac så kan du använda Miglias Alchemy-kort.
Det fungerar mycket bra och levereras med en enkel fjärrkontroll.

Det går även att använda ATI:s Remote Wonder fjärrkontroll.

Skillnaden jämfört med Elgato EyeTV är främst när du spelar in och vill bränna ner filmer till DVD.
Elgato kodar direkt i MPEG2, så det går snabbare att göra en DVD med den.

Det man spelar in med Alchemy-kortet måste kodas i efterhand till MPEG2 och det tar en evig tid med en långsam Mac.

Å andra sidan så kan man ju nöja sig med att bygga upp ett filmbibliotek i Macen, om man har gått om utrymme på hårddisken. Alchemy-kortet är perfekt att skapa QuickTime-filmer med.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-25 08:43

Jag tror att det är just exakt detta som du letar efter: länk - ett projket som hittills har haft god fart och som snart har prototyper ute....

När det gäller videokort så finns det billigare alternativ som fungerar helt ok - kolla denna länk - det finns även ett litet hack som gör det möjligt att strömma ut TV på ditt lokala nätverk...

1
Bevaka tråden