Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordet har fastnat på Ibook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 20:11

Hej! Är ny här på forumet har, har precis köpt en Ibook.
Efter att ha satt i nytt minne och satt tillbaka tangentbordet märkte jag att det inte satt i riktigt ordentligt i övre hörnet, det skevade liksom aningens lite (vid f12 och backspace). När jag försöker lossa tangentbordet för att justera problemet så sitter det fast! Befarar att det har hamnat snett på något sätt. Har någon haft detta problem??

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-02-24 20:26

Jag lyckades med samma bedrift och blev mycket irriterad på mig själv. Men jag lyckades få loss den med försiktigt tvång och något svettig panna. Kolla först så du inte vridit låsskruven på mitten under dina försök att få loss tgb. Sedan kunde åtminstone jag lirka/vrida/böja loss det. Men var observant så du inte böjer för mycket. Det kan ju vara ett tips till andra som skall lossa tgb på iBook att vara riktigt noga med att det hakar fast ordentligt i nederkanten mot styrplattan då den skall monteras.

Lycka till!

/c

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-02-24 20:27

Välkommen hit förresten Martin

/c

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 20:46

Tack!

Vilket läge ska låsskruven vara i för att vara öppen?
Ska skåran vara lodrätt eller vågrätt?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-24 20:55

står det inte i manualen ? men tror det är lodrätt = låst
Välkommern btw

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 21:12

hehe, typiskt att man ska klanta till det med en gång..
Lyckades i alla fall bryta upp tangentbordet, till följd av att låspluppen, ena plastfliken med fjädern och en tangent flög iväg. Lyckades dock pussla ihop alltihop och få dit tangentbordet riktigt!
Puh, det var svettigt..

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-02-24 22:20
Ursprungligen av Martin2005:

hehe, typiskt att man ska klanta till det med en gång..

Hehe, visst är det. Men som du märkte så var du inte den första. Man tycker att man är så nogrann men ändå så händer det som inte skall hända. Det är rätt skönt att ha ett forum som detta vid sådana tillfällen. Hoppas du kommer att vara nöjd med din iBook.

/c

1
Bevaka tråden