Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelkväll - Call of Duty

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En del av oss här på forumet har spelat lite då och då tillsammans, men det blir inte så många de gångerna. Så nu tänkte jag att vi måste få till en spelkväll där så många som möjligt kan vara med.

Vad säger ni om torsdag den 10/2.. Vi kan ju börja prata med det datumet.. Får ju se hur många som kan då, annars får vi flytta fram eller spela på fler datum.

jaa! Låt oss ta en spel-torsdag med lite CoD..

Jag är på. Jag kan stå för server. Har dock bara 812 kbit ut, så någon superping blir det inte. Men det funkar bra om man är färre än 10 personer.

Nu får vi se till att det blir lite spelande!

Jag är helt klart med!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-07 18:24

Jag är med!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 19:11

I'm game

Jag siktar på att vara med.
Kan även tänka mig att hosta servern, om version 1.5 är lite stabilare än 1.4, som tenderade att krascha spontant och utan förvarning. Har 10 Mbit i väggen, så bandbredden bör räcka ett tag.

Senast redigerat 2005-02-08 07:54

Jag kanske kan vara med. Beror på hur jag sköter mina utbildningsåtagen idag och imorrn...

Game on !

Är gärna med!

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-08 18:28

Jag är självklart med

Något förslag på tid på torsdag?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-02-08 19:19

mjo.. men

Var i helskotta får man tag på billiga macspel? Jag har letat som en blå efter det gamla 3d Monkey island till mac. Det finns på macoteket.. men att betala över 400 spänn för ett så gammalt spel är urlöjligt! Skulle skaffa CoD också om det fanns till vettigt pris ngnstans... tips?

Ja, när ska vi säga.. Mötas i chatten nittiniomacCoD vid 19-20-tiden? Eller är det för tidigt? Om du ohennig står för servern ska vi inte ha lösenord så bara det blir vi 99mac plus en dels vänner. Och sen två lag och sen ska det bli skjutas av .

Nu börjar det närma sig drabbning..

Puttar i gång servern så smått. Ska vi ha lösen?

Ursprungligen av ohennig:

Puttar i gång servern så smått. Ska vi ha lösen?

Jag tycker vi ska ha ett lösen, typ 99mac är ett bra lösen. Sen om vi inte blir så många kan man ju ta bort den...

Vad är det för server?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 18:34

va e adressen?

server: hennig.nu (pinga den för ip om det inte går att ansluta med domännamn).
lösen: 99
du måste nog ha CoD 1.5 för att komma in.

Ursprungligen av ohennig:

server: hennig.nu (pinga den för ip om det inte går att ansluta med domännamn).
lösen: 99
du måste nog ha CoD 1.5 för att komma in.

Hur fasiken joinar man med password via console????

Port 28960? Finns ingen server där juee

Ursprungligen av blodsugare:

Hur fasiken joinar man med password via console????

undrar jag också

ta bort lösenordet tycker jag... dum idé från mej

tror man skriver
/passwoed 99
/conenct 82.209.137.198

edit:

testat och det fungerar....

ok, password bort.
kan dock inte ansluta till chatten. något skumt fel i ichat verkar det som. någon som kan bjuda in mig i stället?

Dags för ny spelkväll snart?? Vi är ju så få de kvällar vi spelar.. Trogna är blodsugare, andersson99, Pepsi, Oskich och Stephan H de senaste dagarna plus några till som varit med ibland.. Men jag vet ju att vi är så många fler.

Ska vi försöka spela imorgon torsdag 24/2?

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Dags för ny spelkväll snart?? Vi är ju så få de kvällar vi spelar.. Trogna är blodsugare, andersson99, Pepsi, Oskich och Stephan H de senaste dagarna plus några till som varit med ibland.. Men jag vet ju att vi är så många fler.

Ska vi försöka spela imorgon torsdag 24/2?

absolut.... Jag står gärnaför server om ingen annan vill...
vore mera action om vi även kanske kunde spela United Offensive? Fårmånga tycks ha det tillägget

då blir det ingen action för mig :/

men jag röstar dock fortfarende på cod kväll igen, jag hör även att ni har kört massa kvällar utan jag har varit med.
Roligt med samma gäng, även om jag börjar bli lite less på caraten och thomsons hela tiden

Håller med dig Johan att man börjar bli trött på Carenten...Tycker det ska vara max 15-20 min/bana. Att den byter automatiskt efter den tiden. Och sen om så många som möjligt ska kunna var med så får det ju bli utan UO.. Lite trist.. Men så är det ju.

Haha. Den banan som är så roligt;)
men det finns faktiskt ett vote system. mp_carentan startatautomatiskt nämligen när jag startar servern eftersom det ärförsta banan i alfabetet. Men kan börja starta med någon annan i framtiden för att få lite mera variation på det hela. CoD:UO har en väldigt rolig bana (tycker jag) som heter mp_italy, dock är den aningen stor för 4-5 personer. Lagom med 7-8+ stycken. Vore kul om vi kunde blir så många. De flesta här tycks ha United Offensive. Tänk på att det är PC UO serienummret funkar även på Mac versionen....

Ursprungligen av blodsugare:

Tänk på att det är PC UO serienummret funkar även på Mac versionen....

Uppmaningar till piratkopiering undanbedes.

Ursprungligen av Christofer:

Uppmaningar till piratkopiering undanbedes.

Hmm, är det piratkopiering om man lånar sin kompis skiva med datafilerna på?

Usch för piratkopiering.... *ryser*

Ursprungligen av blodsugare:

Hmm, är det piratkopiering om man lånar sin kompis skiva med datafilerna på?

Usch för piratkopiering.... *ryser*

Ja, det är det. I detta fall är det två olika företag som ger ut spelet. På Mac-sidan är det Aspyr som ger ut spelet, och om folk använder deras portade spel tillsammans med PC-versionens serienummer så ger det inte dem ett öre för deras arbete.

Som sagt. Gör inte som jag skrev ovan, använd INTE erat serienummer från eran PC version. Det är fel! Klantigt av mig som inte kände till detta...

Bevaka tråden