Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSynca Siemens S65?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är den nya Siemens S65 kompatibel med Mac/iSync?
, om inte vilka modeler är?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-07-15 21:42

Nope, inte vad jag vet iaf. Kommer nog tids nog. Hela listan på kompatibla enheter hittar du här.

Ursprungligen av PeraP:

Nope, inte vad jag vet iaf. Kommer nog tids nog. Hela listan på kompatibla enheter hittar du här.

cool, undra hur ofta de uppdaterar sidan bara. . .

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-02-23 00:03

Sitter här och funderar på att skaffa mig en Siemens S65. Men kan jag använda den tillsammans med mobilt internet och min Powerbook.

Har kollat på forumet och suttit och sökt på nätet ett bra tag nu. Men ingen stanns hittar jag om den kan användas med Mac och Blåtand.

Eller ska jag välja en Sony Ericsson K700i istället, den verkar ju funka.

Niklas )

Ursprungligen av Surfsmurfen:

Sitter här och funderar på att skaffa mig en Siemens S65. Men kan jag använda den tillsammans med mobilt internet och min Powerbook.

Har kollat på forumet och suttit och sökt på nätet ett bra tag nu. Men ingen stanns hittar jag om den kan användas med Mac och Blåtand.

Eller ska jag välja en Sony Ericsson K700i istället, den verkar ju funka.

Niklas )

Varför inte en S700i? jag har en sedan 1 månad och är nöjd med. Har just (med hjälp av forumen) ställt in den som modem till min iBook G3 och förbindelsen är snabbare än vanlig modem. tror tom snabbare än telias adsl

Hur som helst, en kompetent nalle, med bra skärm, snabba menyer och reptålig skärm. Arbetar själv som underhållstekniker och haft den alltid i fickan. Inte en repa! Enda gången man behöver öppna den är för att skriva sms/mail eller slå in nya nr. Annars kommer man långt med dem 4 knapparna under skärmen!

Hoppas att det var till hjälp!

Lycka till,

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-02-23 09:28

S700i är väl Ericssons nya?
Jag kan tänka mig K700i istället, billigare och den har Blåtand och modem också. Men Siemens är snyggare och ungefär samma pris som K700i.

Så jag hoppas att någon svarar och säger att deras S65 funkar med Mac, annars blir det en K700i.

Du säger att det går snabbt, jag antar att du använder Blåtand i överföring mellan mobilen och datorn. Hur bra funkar uppkopplingen, bryts den så fort du börjar röra på dig eller håller den kontakten.

Tack för svaren

Niklas )

Tillägg efter en dags letande och sökande. Så nu beställer jag nog en S65

Tysk sida om iSync och S65

Niklas )

Senast redigerat 2005-02-23 20:16

Surfsmurfen: Man få gratulera dig till ditt beslut! Har själv använt K700i och det gick smidigt!
Via bluetooth kan du lugnt röra vid nallen och ha den en bit ifrån datorn, ett par meter eller mer beroende på vilken bluetoothmodul du använder!

Ssamarbetet mellan Apple och Sonyericsson är väl känt! Uppdateringar av mjukvaran går tyvärr fortfarande via (dumburken=PC) men synkronisering av iCal, Adressbok och "blädra på mobilen" inklusive "Skicka fil" går som en dröm.

Siemens är mobiler som jag har respekt för. Har själv haft en ME 45 och var nöjd med... förutom faktum att det inte gick att synka mot Mac. Möjligt att genom "Sailer ..." och liknande pgm kan synkning och fil- överföring mellan Siemens kompetenta nallar och Apple kan åstadkommas men jag är bekväm av mig.. vill ha det smidigt. Därför håller jag mig vid soneyericsson!

Nästa mobil kommer det förmodligen att bli Z800i när priset har sjunkit något! Fram tills dess är jag ytterst nöjd med min S700i.

Lycka till och låt oss veta hur Siemens och Apple arbetar ihop!

De arbetade ihop alldeles perfa, tills 10.4 och den nya versionen av iSync dök up.

Det går att få de nya Siemens-mobilerna att fungera med iSync i Tiger om man trixar lite. Själv har jag en M75 och den fungerar utmärkt efter trixandet enligt följande (man får byta ut S65 mot M75 etc allt efter vilken modell man har):

För att få Siemens S65 att fungera i iSync 2.0, lägg till följande rader i /Applications: iSync.app: Contents: PlugIns: ApplePhoneConduit.syncdevice: Contents: PlugIns: PhoneModelsSync.phoneplugin: Contents: Resources: MetaClasses.plist:
<key>com.siemens.S65</key>
<dict>
<key>Identification</key>
<dict>
<key>com.apple.cgmi+cgmm</key>
<string>SIEMENS+S65</string>
</dict>
<key>InheritsFrom</key>
<array>
<string>com.siemens.S5x</string>
</array>
<key>Services</key>
<array>
<dict>
<key>ServiceName</key>
<string>com.apple.model</string>
<key>ServiceProperties</key>
<dict>
<key>ModelName</key>
<string>S66</string>
<key>PhoneIcon</key>
<string>SIES56.tiff</string>
</dict>
</dict>
</array>
</dict>

1
Bevaka tråden