Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kapat AIM/iChat-konto

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Häromdagen kapade någon mitt AIM/iChat-konto. Fick plötsligt ett mess från AIM att mitt nick var inloggat samtidigt på två datorer när jag satt och tjötade med några andra via iChat, AIM skickade en länk som inte sa något alls egentligen. Men snabbt som ögat gick jag in och förtsökte ändra mitt lösenord, det gick inte. Försökte även fråga efter lösenordet, det gick, men svaret skickades till en annan osynlig e-postadress.
Idag testade jag att fråga efter lösenordet igen, då fick jag minsann svar. Och det var ett nytt lösenord som inte har ett smack med mitt gamla att göra. Och att jag kan säga att ingen, säger INGEN, kan ha ett mildaste hum om lösenordet som var så långsökt att ingen slumpgenerator i världen skulle kunna träffa rätt.
Jag hoppas att det är ett tekniskt fel hos AIM.
Eller är det så att det finns luckor i säkerheten där?
Jag har givetvis mailat supporten på AIM ett par gånger.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-24 14:10

Du är säker på att det inte är sonen som har varit framme?

Ursprungligen av Macus:

Du är säker på att det inte är sonen som har varit framme?

Han var i Spanien när det inträffade, med sin morsa, garanterat datorfritt. Nu är han emellertid hemma här hos mig och han har ännu inte startat upp sin iBook. PS2:an var tydligen mer efterlängtad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-24 14:26

Jag hade nog tagit ett snack med honom ändå, om jag vore du.

Det behövs inte, jag vet var jag har honom.
Inte ens han skulle kunna räkna ut vilket lösenord jag har på mina grejer. Han har sin dator och jag har mina.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 14:37

Sålde inte du en dator nyligen?

Ursprungligen av Kambei:

Sålde inte du en dator nyligen?

Jo, men den är inte upphämtad ännu. Köparen kommer i kväll.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-24 14:38

Har du kollat vad Nurell skriver på Lunarstorm?

Ursprungligen av Macus:

Har du kollat vad Nurell skriver på Lunarstorm?

Nej, jag har inte varit inne där. Borde jag kolla upp det, tror du?
Det finns ju en sajt som inte på något sätt har med mig att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 14:47

Men regga ett nytt konto då. Hur svårt kan det vara.

Ursprungligen av Mondo:

Men regga ett nytt konto då. Hur svårt kan det vara.

Det är inte särskilt svårt alls, men frågeställningen gällde hur i helvete ett konto kan bli kapat på det där viset.
Jag kan regga hur många nya konton som helst om jag vill.

Ursprungligen av Nurell:

Det är inte särskilt svårt alls, men frågeställningen gällde hur i helvete ett konto kan bli kapat på det där viset.
Jag kan regga hur många nya konton som helst om jag vill.

Du råkade inte ha ytterligare en dator påslagen någonstans?? Hemma? Jobbet? Dataklubb??
Min dator står ju oftast på och jag får då självklart upp dette meddelande varje gång jag besöker ABC-klubben eller slår på ytterligare en dator här hemma. Ibland är ju felenrätt simpla.

Haha - dataklubb! Coolt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 08:59

hur är det - kostar aim något? jag reggade ett bara för att kunna köra ichat med farsan och jag får lite skumma emails från aol nu och då, med "use aim free for 3 months!" och sånt. så kostar aim nåt eller är det gratis o franco som icq?

Det är gratis.

1
Bevaka tråden