Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Headset fungerar inte med line-in

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 12:29

Jag har köpt ett headset för att använda med ip-telefoni. Tyvärr verkar det inte fungera med line-in och nu funderar jag på om ni vet nån lösning. Butiken där jag köpte headsettet vägrar nämligen att ta tillbaka det...

Line-in är ingen Mic ingång. Du måste ha en, nu kan jag säga fel, förstärkare för att få mikrofoner att fungera i Line-in.
Jag använder en USB pryl med Pic ingång på som jag just precis nu förträngde namnet på, attans.
Någon annan vet säkerligen vad den heter...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Line-in är ingen Mic ingång. Du måste ha en, nu kan jag säga fel, förstärkare för att få mikrofoner att fungera i Line-in.
Jag använder en USB pryl med Pic ingång på som jag just precis nu förträngde namnet på, attans.
Någon annan vet säkerligen vad den heter...

Nu kan detta vara lite OT men jag passar bara på att nämna i förbifarten. Vilken dator har du? Är det iBook/Powerbook/iMac G5 (tror jag) så har du ju inbyggd mikrofon, vilket du säkert redan har koll på.

Anledning till detta troligtvis överflödiga inlägg var att polaren funderade på att köpa usb-headset helt i onödan till sin nya iBook då han skulle "Skype:a"

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 12:40

iMic kanske? Men den känns gammal och ful. Något alternativ?
http://www.griffintechnology.com/products/imic

Precis iMic. Ful nja tänker inte på den när jag kopplat in headsetet. Något alternativ har jag inte hittat och den fungerar perfekt. Jag har headsetet inkopplat i imicen hela tiden, bara trycka in USB sladden så är det bara börja prata.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 16:07

Tack för påminnelsen, men jag har koll på det.

Jo, den inbyggda mikrofonen är trevlig men inte lika trvlig för den som ska lyssna på mig när fläkten sätter igång...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 12:45

Tänkte man skulle kunna köpa en iMic begagnad, men det verkar bli svårt. 500 kr är ju riktigt dyrt!

1
Bevaka tråden