Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Otydlig info på köpsida för eMac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 16:55

Jag sitter och kollar på eMacs sida under Apple Store. Där man kan kustomisera datorn går det att välja såväl bluetooth för en femhunka extra ungefär, som trådlöst tangentbord. Grejen är bara, att det står "bluetoothmodul + trådlös desktop" under drop-downen för tangentbord. Vad innebär det? Får man BÅDE en modul i datorn och mus/t-bord då eller vad? Och vad händer om man beställer både det och bluetoothmodul - det går väl inte då eller får man två moduler? Känns oklart minst sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 23:31

"Trådlös desktop" kanske betyder Airport? Eller kanske bara ett dumt och fult PR-uttryck för att ditt skrivbord får förmågan att inneha trådlöst kommunicerande kringutrustning?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 10:15

Det jag undrade är alltså att om man väljer bluetoothmodul + trådlöst t-bord/mus för ca. 1.000:-, behöver man inte välja till en bluetoothmodul för 500:- då? Det är det jag undrar.

Ursprungligen av petsematary:

Det jag undrade är alltså att om man väljer bluetoothmodul + trådlöst t-bord/mus för ca. 1.000:-, behöver man inte välja till en bluetoothmodul för 500:- då? Det är det jag undrar.

Det står "Options include a wireless bundle, which includes an Apple Wireless Keyboard, Apple Wireless Mouse, and a built-in Bluetooth module"

Vilket borde innebära att BT modulen ingår vid tangentbordsköp.

Ska du köpa en eMac så kanske det dock är läge att vänta ett kort tag till. En uppdatering borde dyka upp när som helst.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-24 10:43
Ursprungligen av petsematary:

Jag sitter och kollar på eMacs sida under Apple Store. Där man kan kustomisera datorn går det att välja såväl bluetooth för en femhunka extra ungefär, som trådlöst tangentbord. Grejen är bara, att det står "bluetoothmodul + trådlös desktop" under drop-downen för tangentbord. Vad innebär det? Får man BÅDE en modul i datorn och mus/t-bord då eller vad? Och vad händer om man beställer både det och bluetoothmodul - det går väl inte då eller får man två moduler? Känns oklart minst sagt.

Beställer du "bluetoothmodul + trådlös desktop" så behöver du inte beställa ytterligare en bluetooth-modul.

Med "bluetoothmodul + trådlös desktop" menas att datorn levereras med inbyggd bluetooth-modul och trådlöst tangentbord och mus. Tangentbordet och musen kommunicerar d v s kopplas in trådlöst via bluetooth med datorn.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 11:14

Vad jag har läst så kommer inte Apple att uppdatera eMac, kan vara en fel men enligt ett "Mac Genius" är det så.
http://www.livejournal.com/users/themacgenius/

1
Bevaka tråden