Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital-tv via Bredbandsbolaget - erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 15:05

Är det någon som kör digital-tv via bredbandsbolagets fiber? Hur funkar det, hur är kvalitén? Blir det någon skillnad mot att köra vanlig digital-tv?

Funderar lite lätt på att skaffa det, det är ju billigare än UPC t ex eftersom alla tv-1000-kanaler ingår i avgiften på 299 kr/mån!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 09:55

Jag funderar på samma sak. Hittade dett dock under frågor och svar:

Citat:

I dagsläget krävs ett bredbandsuttag (fiberanslutning), men du behöver inte abonnera på vår bredbandstjänst. TV lanseras för våra DSL-kunder under 2005.

  • Medlem
  • 2005-02-23 10:18

Tidigare har denna tjänst inte fungerat för Mac om jag inte minns fel.

Ursprungligen av MP:

Tidigare har denna tjänst inte fungerat för Mac om jag inte minns fel.

Detta är inte samma sak. Det som inte fungerade på mac var deras tjänst där man kunde se streamad TV via en hemsida.

Denna tjänst är helt vanlig digitaltv, med en box som man kopplar mellan TV:n och bredbandsuttaget. Precis som boxer, men via bredband. Man behöver ingen dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 10:32
Ursprungligen av Leftrustle:

Detta är inte samma sak. Det som inte fungerade på mac var deras tjänst där man kunde se streamad TV via en hemsida.

Denna tjänst är helt vanlig digitaltv, med en box som man kopplar mellan TV:n och bredbandsuttaget. Precis som boxer, men via bredband. Man behöver ingen dator.

Det är skillnad. Men jag pratade med dem igår om streama vi datorn. Det ingår två kanaler i deras bredband för 399 kr / mån. Det skall fungera med Mac. Det står inget om att det inte fungerar med Mac på deras hemsida. Kraven är däremot:

Citat:

Webbläsare: Internet Explorer eller Netscape de tre senaste versionerna
Plug-ins: Macromedia Flash 4.0, QuickTime 4.0, Real Player 7.0 G2

1
Bevaka tråden