Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny powerbook: kan ej anslutas via DVI (Nu med bilder)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Packade precis upp min nya tolva! Problem är att jag inte kan ansluta denna till min externa skärm (HP L1925). Varken via DVI eller VGA, jag tycker att själva kabels ände är samma som anslutningen i skärmen.. :S väldigt konstigt, tycker ju att en borde vara hane och den andra "hona"... :S

Mikael

Senast redigerat 2005-02-23 09:15

Ingen som har något bra svar? Bifogar två bilder, en på skärmkontakten och en på Apples sladd..

Länk till skärmen: http://shop.dabus.se/Product/SimpleProductInfo.aspx?ItemId=359265&SectionId=21039

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-23 09:38

den kabel du får med från apple är bara en adapter, för att ansluta till skärmen behöver du även en "vanlig" vga eller dvi kabel, dom brukar ha hane-hane anslutning och då ska det inte vara några problem.

Ursprungligen av nubbe:

den kabel du får med från apple är bara en adapter, för att ansluta till skärmen behöver du även en "vanlig" vga eller dvi kabel, dom brukar ha hane-hane anslutning och då ska det inte vara några problem.

tack! har ni några förslag på dessa? vart kan jag köpa den och vad kostar den ungefär?

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-02-23 10:03

Kanske den här? .
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010057384

Titta i denna kategori annars, någon måste ju passa.

www.dustin.se: KABLAR/ADAPTRAR./.PC KABLAR./.SKÄRM

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-23 10:44

räcker det inte med en dvi-d kabel eller måste det vara en dvi-i kabel?

Jag vart nästan lurad. Det finns fem olika typer av DVI kablar så se till att det blir rätt. Appels adapter skall ha en som heter 24-1 dvs 24 pinnar plus en platt. som du ser på skärmen kan den även acceptera 24-5.

Ta med adaptern och jämför

1
Bevaka tråden