Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja väska till PowerBook 17'?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-01-16 20:30

Tjena! Sitter med ett härligt problem, söker efter en ny väska till min Powerbook (17). Vet dock inte vilken jag ska välja, har kört med ryggsäck men det duger inte längre, vill ha något smidigare, sportigare samt lite mer ungdomligt.

Vad kör ni för väskor? Några tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-16 20:54

En Timbuk2 Commute XL hade jag köpt om jag haft en PB 17".

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-01-16 21:07

Tveklöst en Crumpler. Är grymt nöjd med min "Very Busy Man"
/Bauer

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-01-16 22:53

Riktigt snygga väskor som förslag här... är dock student och därav relativt fattig....

Ursprungligen av Brandon:

Riktigt snygga väskor som förslag här... är dock student och därav relativt fattig....

Brände du all deg på en 17" PowerBook?
Crumpler är det enda raka för en sån maskin, de är inte så dyra.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-01-17 15:40
Ursprungligen av Nurell:

Brände du all deg på en 17" PowerBook?
Crumpler är det enda raka för en sån maskin, de är inte så dyra.

Hehe, som student ska man ju ha dåligt med pengar, allt annat är skryt...

Lutar nog faktikst åt någon av crumplers väskor...

Har en blå Crumpler Messenger någonting, den är grym. Betalade 1400 på macoteket.pbooken är verkligen säker i den, kraftiga vadderingar i botten osv. Rekommenderas.

  • Medlem
  • 2005-01-17 19:52

Jag kör med en Hedgren Utopia Pro (HUP72) och nöjd. Passar på handtaget till lilla resväskan när man flyger och rymmer tillräckligt med papper och jox.

Verkar som om den inte finns i sortimentet längre, men det verkar finnas likndande modeller. Hedgrens säljs på rätt många ställen så det är enkelt att klämma och prova.

www.hedgren.com

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 22:41

Jag har jätteproblem med att hitta en snygg väska till min 17", den får inte plats i nånting verkar det som... Problemet är att jag vill ha en stilren och snygg väska som inte ser ut som en standarddatorväska! Jag vill inte ha en sportig väska. Eller "praktisk" med en miljard fack och dragkedjor.

Jag vill ha en väska som rymmer dator + lite småprylar och ser snygg ut. Hopplöst! 15" fick plats i mina messengers och min portfölj, 17" är bara för stor.

Crumpler is the one for you my friend...

Den har hur många fickor och dragkedjor som helst, och den är skitskön att bära på axeln eller "över bröstet", dessutom är den sportig - tycker jag då.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 22:51

Till slut hittade jag faktiskt en Prada-portfölj som sväljer en 17"! Inte ett lågbudgetalternativ, men ändå!

Annars har Timbuk2 messengers som sväljer en 17", så länge man har ett fodral till datorn funkar det hur bra som helst.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-06-09 15:28

Lite gammal tråd kanske, men ändå.

Jag har också en PB17 men saknar en bra väska.

Jag har sneglat på både timbuk2 och crumpler men undrar: blir man inte trött i axeln?
Snyggast är helt klart en axelremsväska, men hur länge kan man ha den utan att bli trött?

I ryggsäcksväg har jag sneglat lite på Axios "hardpacks" och "hybrid backpack" samt väskan "Samsonite Hedgren". Någon som har erfarenhet av dessa?

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2005-06-09 18:19
  • Oregistrerad
  • 2005-06-10 09:00
Ursprungligen av Hallon:

Lite gammal tråd kanske, men ändå.

Jag har också en PB17 men saknar en bra väska.

Jag har sneglat på både timbuk2 och crumpler men undrar: blir man inte trött i axeln?
Snyggast är helt klart en axelremsväska, men hur länge kan man ha den utan att bli trött?

I ryggsäcksväg har jag sneglat lite på Axios "hardpacks" och "hybrid backpack" samt väskan "Samsonite Hedgren". Någon som har erfarenhet av dessa?

Jag har en sån Samsonite, i det stora hela funkar den bra. Har ibland behov av att släpa på 2 laptopar (en pb17 och en dell), och väskan sväljer båda. Enda problemet jag kan se är att den är ganska stor/tjock. Men i övrigt en ypperlig väska.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-06-10 11:35

Det är synd att man bor i Växjö - finns inte så många återförsäljare här (vad jag vet). Käns som att en sådan här grej måste man testa innan man köper.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-10 12:29

Min samsonite köpte jag i en vanlig väskprånglarbutik, kan kanske vara en idé att kolla upp ställena som säljer resväskor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-10 15:27

Jag hittade en grymt skön Mandarina Duck väska i London som sväljer min 17" perfekt!
Tyvärr finns den inte på deras sida..

http://www.mandarinaduck.com/

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-06-15 13:28

Ingen annan som har förslag på en lite mer designad väska?
Tycker de flesta är så tråkiga. Snubblade in på en sida för längesedan som hade tok-snygga väskor med mönster/motiv å grejer på. Dock hade jag ingen bärbar då, så jag la inte adressen på minnet...
Egentligen så behöver jag inte så mycket utrymme i väsan. Oftast har jag bara med mig datorn, nätsladden och en extern mus.

1
Bevaka tråden