Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

logga upp/ner -tankning?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 13:55

Finns det nått program/tillägg som man kan ha igång som loggar hur mycket data som skicka upp och ner? SÅ man kan se hur mycket info man skcikar i månaden typ...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 14:02

Menar du allt eller för någon viss socket?

MenuMeters visar total trafik, men bara för aktuella inloggningen. Stänger du aldrig av datorn eller loggar ut, så..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-02-22 16:02
Ursprungligen av Philip:

Finns det nått program/tillägg som man kan ha igång som loggar hur mycket data som skicka upp och ner? SÅ man kan se hur mycket info man skcikar i månaden typ...

Vad tänker du använda informationen till?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 17:24

jag har menu meters.. men jag mernar inte bara visa upp farten för tillfället. Utan att logga hur mycket i MB/GB jag laddar upp/ner per månad t.ex.

Informationen är bara för skojj skull, att få veta hur mycket information som strömmar bara

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 17:25

ah! menu meters kan visa där ja... fast helst vill jag ha nått som kollar hela tiden och liksom bara för potokoll, så att jag kan logga ut/stänga av etc..

Äldre program

Finns det ett bra sätt att köra äldre program typ Photoshop, Finul Cut utan att jag måste starta upp OS 9?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 17:31

eeh... det där kom lite fel kanske..

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 18:12

Kollar du i nätverkverktyg så har du totala antalet sända och mottagna paket sedan sista rensningen (omstarten) under "info".
Vill du veta mer i detalj så kolla under flik "netstat"… (och försök begripa den infon om du kan )

1
Bevaka tråden