Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andra widescreen TFT-skärmar än Apples?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet nån annan än Apple som säljer 20", (21") eller 23" TFT-skärmar med högst 16ms responstid och har wide-formatet?

Exempel? Länkar?

  • Medlem
  • 2005-02-22 15:40

Har sålt ett antal Benq 23" Wide utan att dom kommit i retur:-) Ligger på typ 12.000:- exkl moms.
http://www.benq.se/Products/LCD/index.cfm?product=435

Ursprungligen av joe:

Har sålt ett antal Benq 23" Wide utan att dom kommit i retur:-) Ligger på typ 12.000:- exkl moms.
http://www.benq.se/Products/LCD/index.cfm?product=435

Verkar vara en bra skärm till det priset. Verkar ha det mesta jag behöver!
Finns det bra drivrutiner till Mac?

Var kan man köpa den?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-02-22 18:10
Ursprungligen av tobiwan:

Verkar vara en bra skärm till det priset. Verkar ha det mesta jag behöver!
Finns det bra drivrutiner till Mac?

Var kan man köpa den?

Den finns ju att köpa för under/runt 13,500:- inkl moms med frakt.
Kolla här.

  • Medlem
  • 2005-02-22 16:13

Den är riktigt vass och några drivrutiner behöver du inte. Vi på MacSupport kan ta hem skärmen till dig, men det kan säkert Kullander också.

  • Avstängd
  • 2005-02-22 20:31

Finns det 17" widescreen skärmar?

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-03 23:27

Úrsäkta att jag väcker upp en två veckor gammal tråd, men jag stötte precis på en 17" widescreen.

Acer har en som heter AL1751WM, 1280x768 i upplösning. Den finns att köpa på tillexempel http://www.butik.it?artnr=ET%2EL1902%2E007

Samsung-skärmar är bra. De har en 24" widescreen, Samsung 243T. Finns från ca 16 500 kr inkl moms (kolla Pricerunner).

Har själv en 213T (21") och är väldigt nöjd med den. Jag upplever inga som helst problem med "ghosting" i spel, trots 25 ms responstid.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-03-04 21:47

efter att Apple sänkte priserna tycker jag inte det finns anledning att INTE köpa deras. Om inte den andra är bättre förstås

Mja, hörni, finns det egentligen nån ordentlig genomgång av vilken skärm man ska köpa om färgkontroll är viktig - och man INTE har råd att skaffa Eizo "RGB-true" ColorEdge för 40000?

Är det Apple 23" man ska ta, eller Eizos lite billigare variant? Eller finns det andra som är BRA färgmässigt? Opartiska och trovärdiga tester finns kanske, men VAR?

Apples 20tummare skulle räckt för mig om den inte var så förbaskat liten på höjden (ja jag vet att det är widescreen). Så det måste bli ett annat märke 1600x1200 eller en 23" widescreen. LITE höjd vill man ju ha, inte bara bredd....

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-05 01:39
Ursprungligen av sjovall:

Mja, hörni, finns det egentligen nån ordentlig genomgång av vilken skärm man ska köpa om färgkontroll är viktig - och man INTE har råd att skaffa Eizo "RGB-true" ColorEdge för 40000?

Är det Apple 23" man ska ta, eller Eizos lite billigare variant? Eller finns det andra som är BRA färgmässigt? Opartiska och trovärdiga tester finns kanske, men VAR?

Apples 20tummare skulle räckt för mig om den inte var så förbaskat liten på höjden (ja jag vet att det är widescreen). Så det måste bli ett annat märke 1600x1200 eller en 23" widescreen. LITE höjd vill man ju ha, inte bara bredd....

Tja, jag köpte häromveckan en Apple 20"are och kan inte säga att jag stört mig på att det inte är
så många pixlar i höjd. Det beror väl iofs helt på vad man gör vid skärmen men för min sysselsättning som utvecklare så är bredden betydligt viktigare än höjden har jag märkt nu efter att har arbetat vid skärmen. Bredbild är underbart!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 21:33

jag har tittat på Lacie´s Photon II 20" som alternativ.
Vad tycker ni om den skärmen? Vissa har sagt att det är en överprissatt skärm, och att man borde kunna hitta alternativ med samma kvalitet, men billigare.

Jag vill ha en skärm i lacie´s prisomfång med minst samma storlek och upplösning.

Några bra ideér?

Senast redigerat 2005-03-09 11:42
1
Bevaka tråden