Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple DVI/videoadapter till Imac20 G5 fungerar ej??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Orkar inte med applessupport. Köpte en Apple DVI/videoadapter till min imac från applestore för att få upp presentationer på storbild. Dock händer inte ett jota. Fick adaptern sent omsider men så fort den kopplas in fryser imacen. Har startat om med eller utan adapter samma hela tiden. Finns det nån hemlighet hur denna skall kopplas in och sättas upp. Fanns liksom ingen bruksanvisning med direkt.

Nån som vet svaret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-22 12:28

Jag har en adapter för S-Video/Video-ut och det funkar så enkelt att man bara sticker in den så känner datorn av den och justerar upplösningen. I min 17" har det aldrig krånglat. Inte till så mycket hjälp för dig kanske...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 12:59
Ursprungligen av Docgurka:

Orkar inte med applessupport. Köpte en Apple DVI/videoadapter till min imac från applestore för att få upp presentationer på storbild. Dock händer inte ett jota. Fick adaptern sent omsider men så fort den kopplas in fryser imacen. Har startat om med eller utan adapter samma hela tiden. Finns det nån hemlighet hur denna skall kopplas in och sättas upp. Fanns liksom ingen bruksanvisning med direkt.

Nån som vet svaret.

Hur kopplar du in en DVI/videoadapter till en iMac? Den har inte DVI, har dock en mini-VGA som man kan koppla in en adapter för att få ut s-video/composite signal. Den heter nog MiniVGA/videoadapter.

Är det svar nog?

Gratulerar er båda

Gratulerar er båda som har fått något som fungerar. Uppenbarligen så har jag lyckats få ett Måndagsexemplar. Vilket inte förvånar mig med tanke på leveranstiden på denna.

Ha det..

1
Bevaka tråden