Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Världens nordligaste Apple Pro store i Luleå

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 20:43

Måste bara läcka lite. Enligt en vanligtvis välunderättad och mycket trovärdig källa kommer Apple Pro store att öppna i Luleå efter sommaren. Tyvärr kan jag inte komma med några mer detaljer eftersom inget officiellt pressmeddelande ännu inte gått ut. Men kom ihåg vart ni läste det först.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 20:55

En till Apple-återförsäljare i Luleå? Vad skiljer en Apple Pro Store från vanliga Apple Center?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 21:09
Ursprungligen av Johan Nilsson:

En till Apple-återförsäljare i Luleå? Vad skiljer en Apple Pro Store från vanliga Apple Center?

Har inte koll på gradbeteckningarna. Men det blir nog lite tyngre satsning än det lilla sortiment som finns på Go On i Luleå.

Hade de inte Apple ute på Canon Center? Sen fanns det på LapPower vid posten, men det finns väl inte längre... Marie hette hon väl, "macexperten" på Canon förresten?

Och du , Boström, var det du som mobbade mig för att jag försökte köra mac i Aurorumsilverhuset när du var it-gubbe där för mååånga år sen? I så fall, kul att du konverterat...!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 21:35

Sen finns ju Grafit också.

Rent kompetens och erfarenhetsmässigt känns det som att det blir Grafit som öppnar denna butik om ryktet är sant.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 08:12
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Sen finns ju Grafit också.

Du är på rätt spår.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-21 21:44

Finally!!

va gött har jag någon att prata med:-D
kan vara grafit som ligger bakom det.. har hört lite rykten om att de ville starta något mer..:-P

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 08:12
Ursprungligen av sjovall:

Hade de inte Apple ute på Canon Center? Sen fanns det på LapPower vid posten, men det finns väl inte längre... Marie hette hon väl, "macexperten" på Canon förresten?

Och du , Boström, var det du som mobbade mig för att jag försökte köra mac i Aurorumsilverhuset när du var it-gubbe där för mååånga år sen? I så fall, kul att du konverterat...!

Nej, det var absolut inte jag som mobbade dig. Jag har kört mac sedan 1988. Och ja, jag tror också hon hette Marie.

Ursprungligen av Ulf Boström:

Nej, det var absolut inte jag som mobbade dig. Jag har kört mac sedan 1988. Och ja, jag tror också hon hette Marie.

Okej okej, ha-ha! Men du jobbar där eller? Där fanns i alla fall en UB minns jag.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 09:28
Ursprungligen av sjovall:

Okej okej, ha-ha! Men du jobbar där eller? Där fanns i alla fall en UB minns jag.

Nej, jag jobbar inte där men det finns en till med samma namn som mig i Luleå, det kan vara han du träffat.

Halleluja!

Nåja, har f ö fått 3 st att följa med och switcha till mac, nu kanske det t o m blir fler:P

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-22 09:12

Nyss hemkommen från ett halvårs resa - trodde ingenting förändras i Luleå, men tji fick jag!

Förutom ett nytt trafikljus på Rådstugatan/Storgatan :), en (eventuell) Apple Store!
Så kul! Måste nog ge mig ut på stan och söka...

1
Bevaka tråden