Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställning för att surfa med GPRS via bluetooth på SE S700?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur skall jag ställa in min SE S700i för att kunna surfa på min iBook via S700? Skall snart iväg till stugan och behöver komma åt mina webb - mail till jobbet!

Tacksam för hjälp!

MVH

Daniel

Har du GPRS ingående i ditt telefonabonnemang?

Ursprungligen av Nurell:

Har du GPRS ingående i ditt telefonabonnemang?

Japp, via telia go.

Som jag då. Fast jag har inte Telia Go. Minns inte riktigt, men det går att gå in via telias webb och få en inställningsfil skickad via SMS till telefonen. Och sen ställa in enligt bifogade dumpar. För mig funkar det klockrent. Om du inte har modemscriptet som behövs så finns det att hämta via versiontracker. Hittar du det inte, PM:a mig så kan jag mejla det.
Tillägg: att telefonen och datorn måste vara parkopplade via BT är väl onödigt att tillägga, antar jag.

Senast redigerat 2005-02-21 20:02

Tack Norell, skall prova så fort jag har lagt min son!

det gick inte... dessutom hittar jag inte "sonyericsson Cid..." i min lista!

Skicka PM så ska jag mejla dem till dig.

Nähäpp, jag måste dra nu, hittade en länk.
Klicka här så kan du ladda hem dem
Scrolla ner en bit på sidan och ladda hem så får du prova dig fram till vilket som funkar. Det jag ställt in på dumpen går i alla fall på en Z600. I övrigt kan du ställa in som jag gjort.
När jag ska koppla upp mig via GPRS så går jag bara till telefonikonen på menyraden.

Senast redigerat 2005-02-22 10:09
  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 14:43

liten fråga bara,
vilken hastighet har ni på er GPRS ?

Som med modem ungefär tror jag, möjligen lite fortare. Programvaran i Mac OS säger inget om hastigheten. Fort går det inte, men det funkar.

...och får man en rapport om hastighet ska man inte lita på den har jag läst (jag brukade få det med min T610 har jag för mig), för den stämmer inte alls.

Tack! Det fungerade! Det var scripten som saknades... så fort jag lade dem i bibliotek>modem script gick det av sig själv!

Och det går relativ fort! Hade förväntat mig en lagom slö förbindelse men det går fortare än med modem anslutning. Det kan iofs bero på panthern (10.3.8) och mjukvaran i S700.

Hur som helst, tack för hjälpen! Hoppas att du ställer upp när jag skaffar Z800 också

MVH

Daniel

(Tack vare denna tråd har jag nu lyckats koppla upp min PowerBook via bluetooth och GPRS till nätet.)
MEN det jag saknar är en räknare som visar hur mycket trafik som förekommer på uppkopplingen. Jag betalar 20 kr/MB på mitt Telia Refill. Jag stängde av bilder i Firefox så det lär ju spara en del, men det vore bra att kunna se total trafik för uppkopplingen.

"Internet Connect" visar bara två staplar när nåt händer.

JAg kom på svaret själv, som så många gånger händer: Activity Monitor.

1
Bevaka tråden