Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utslitna USB-, FireWire- och videoutgångar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av utslitna USB-, FireWire-, eller Videoutgångar? Som ni alla säkert vet har ju Apple en lång tid använt sig av smidiga lösningar för kringutrustning. Jag är super-nöjd med min iBook G4 1,2 Ghz men har märkt att den gedigna känslan känslan då man kopplar in t.ex. en USB-enhet. Samma ska har jag upptäckt med videoutgången. Kontakterna sitter helt enkelt inte "som handen i handsken" längre. Kommer det att gå så långt att grejerna lossnar av sig självt eller vid minsta lilla beröring, eller än värre att det blir glapp? Kommentarer och tips välkomnas.

En liten notis till bara... det hade ju varit just snyggt om iPod Shuffle lossnar ur iBook:en... Bad publicity för Apple då dessa produkter visas tillsammans i reklamsammanhang

Det låter som din iBook används i närmast industriell miljö - hur mycket kopplar du i och ur egentligen?

Jag har liknande problem med min ethernet port på min ibook. Jag har deremot inget sådant problem med usb porten.

Det skall dock sägas att min ibook är av första genarationen. 300 MHz G3 ljusblå.

Jag har haft den här datorn i över fem år nu still going strong!

Ursprungligen av Linus Söderlind:

Jag har liknande problem med min ethernet port på min ibook. Jag har deremot inget sådant problem med usb porten.

Det skall dock sägas att min ibook är av första genarationen. 300 MHz G3 ljusblå.

Jag har haft den här datorn i över fem år nu still going strong!

Haha, efter fem år är största problemet att ethernetporten inte känns 100% gedigen! Hehe, hoppas min nya iBook visar sig ha samma hållbarhet (håller dock med trådstartaren om att de inte känns 100% solida).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-21 11:05

Har också upplevt att det sitter inte gjutet när man pluggar i, men verkar vara på min iBook att det är usb-kontakterna jag kopplar in är för "stor" ibland , vissa usb-kontakter jag pluggar i sitter som gjutet medan andra inte gör det.

Ursprungligen av Bodhisattva:

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av utslitna USB-, FireWire-, eller Videoutgångar? Som ni alla säkert vet har ju Apple en lång tid använt sig av smidiga lösningar för kringutrustning. Jag är super-nöjd med min iBook G4 1,2 Ghz men har märkt att den gedigna känslan känslan då man kopplar in t.ex. en USB-enhet. Samma ska har jag upptäckt med videoutgången. Kontakterna sitter helt enkelt inte "som handen i handsken" längre. Kommer det att gå så långt att grejerna lossnar av sig självt eller vid minsta lilla beröring, eller än värre att det blir glapp? Kommentarer och tips välkomnas.

En liten notis till bara... det hade ju varit just snyggt om iPod Shuffle lossnar ur iBook:en... Bad publicity för Apple då dessa produkter visas tillsammans i reklamsammanhang

OK, jag kan hålla med om att det låter som om jag använder portarna extemt mycket. Men jag är en helt "vanlig" användare. Jag är dessutom väldigt försiktig med min kära Mac. Tyvärr har jag inte haft råd att investera i en iPod utan har en Shuffle. Då man inte får plats med lika mycket musik på en sådan åker den in och ur iBook:en oftare, d.v.s, större slitage. Jag har svårt att tro att Shuffle:n hunnit bli sliten. Det gör kanske sitt till om man som jag använder en hel del kringutrustning (skrivare, ext. hårddisk, ext. dvd-brännare)...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-21 13:09
Ursprungligen av Bodhisattva:

OK, jag kan hålla med om att det låter som om jag använder portarna extemt mycket. Men jag är en helt "vanlig" användare. Jag är dessutom väldigt försiktig med min kära Mac. Tyvärr har jag inte haft råd att investera i en iPod utan har en Shuffle. Då man inte får plats med lika mycket musik på en sådan åker den in och ur iBook:en oftare, d.v.s, större slitage. Jag har svårt att tro att Shuffle:n hunnit bli sliten. Det gör kanske sitt till om man som jag använder en hel del kringutrustning (skrivare, ext. hårddisk, ext. dvd-brännare)...

Om du vill ha mindre slitage kan du skaffa dig en usb-hubb så sliter du bara på en

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-02-21 18:30

Jag oroar mig för samma sak... I min förra PC laptop börjat usb-kontakterna blir märkbart slitna efter bara ett år... Så det svider faktiskt lite när jag flyttar runt min nya ibook. Men idag har jag iaf investerat i en USB-hubb. Men sen har jag ju saker anslutna i alla andra portar(utom modem förstås)
För det finns inget mer irriterande än glappande saker!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 00:01

Ytterligare en anledning till AppleCare alltså

Har själv en bärbar minidisc-spelare som jag kopplade in och ur stereon i ett par år. Kontakterna blev riktigt slappa, fick dem reparerade på 2årsgarantin.

1
Bevaka tråden