Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Mac mini har kommit!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-01-31 23:53

Ja, idag var jag och hämtade ut min Mac mini hos Kullander & Kullander i Malmö.
Jag är rejält imponerad. Den är liten, tyst, snabb (vad jag upplevt hittills, har i princip bara packat upp den och testat att rippa en skiva), och den levererades snabbt!
Det här är en fullträff av Apple alltså. Nu ska jag bara göra mig av med min CRT-skärm och skaffa en snajsig TFT istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 00:02

Najs! Ta med den på onsdag så kan *nån* göra fylletestet efter elva Kilkenny (ingen nämnd...) :rolleyes:
Det är lika bra att se vad den går för med en gång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 00:05

Vilken modell valde du? Det skulle vara kul att veta om 1.42:an är lika tyst som 1.25:an.

Ursprungligen av rk:

Najs! Ta med den på onsdag så kan *nån* göra fylletestet efter elva Kilkenny (ingen nämnd...) :rolleyes:
Det är lika bra att se vad den går för med en gång.

Svårt att kissa in genom den tunna springan... :/

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 11:42
Ursprungligen av scooterbabe:

Svårt att kissa in genom den tunna springan... :/

Finns ju tillbehör som mini Tower stand som underlättar den manövern...

Grattis Nillon, jag glädjs med dig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-01 11:22
Ursprungligen av Kellogs:

Grattis Nillon, jag glädjs med dig

Grattis säger jag också. Hur tyst är den ? Är det en 1.25 eller 1.42 du har ?

Om du startar det inbyggda chack spelet och surfar runt lite på Aftonbladets hemsida, och samtidigt rippar en cd i itunes går fläkten igång då ?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 12:44
Ursprungligen av CUBEIS:

Grattis säger jag också. Hur tyst är den ? Är det en 1.25 eller 1.42 du har ?

Om du startar det inbyggda chack spelet och surfar runt lite på Aftonbladets hemsida, och samtidigt rippar en cd i itunes går fläkten igång då ?

Jag har en 1,42a och jag gör precis de du efterfrågar just nu... Schack (datorn spelar med sig själv), rippar en CD och surfar (dock på 99Mac och inte Aftonbladet)... Nu började iTunes spela de färdigimporterade låtarna med....

Jag hör INGEN fläkt..... CDn låter ju lite lite, den snurrar ju inne i min SuperDrive... Jo nu efter ett par minuter börjar fläkten varva upp lite smått..... (detta är ett "live" test) Skulle gissa att fläkten går på kvartsfart nu.... Den är ju varvtalsstyrd... Återkommer i detta inlägg om läget förändrar sig under resans gång....

Den gick aldrig upp mer i varv och någon minut efter att rippningen var slut och schackspelet stängt så är den knäpptyst igen.

Senast redigerat 2005-02-01 12:57
Ursprungligen av nubi:

Jag hör INGEN fläkt..... CDn låter ju lite lite, den snurrar ju inne i min SuperDrive... Jo nu efter ett par minuter börjar fläkten varva upp lite smått..... (detta är ett "live" test) Skulle gissa att fläkten går på kvartsfart nu.... Den är ju varvtalsstyrd... Återkommer i detta inlägg om läget förändrar sig under resans gång....

Lite känsla av radio-sporten

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 13:26

Sluta skriv sånt här Ett syskon till trådskaparens Mini ligger nånstans mellan Malmö och Göteborg och väntar på mig. Abstinensen känns fastän jag beställde den igår

  • Medlem
  • 2005-02-01 13:35
Ursprungligen av scooterbabe:

Lite känsla av radio-sporten

Du tog orden ur munnen på mig!

/Fredrik

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-01 12:08

Det verkar som jag får mus och tangetbord före datorn.. Men det står "Shipped" på alla saker i alla fall..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 12:30

min har kommit till mitt kontor nu. jag är i fjällen och får inte klämma på den förrän på måndag

  • Medlem
  • 2005-02-01 13:34

Vilken processor, vilken processor, vilken processor....

Hur länge kan jag hålla på så här? En vecka, månad...år???
Ge mig ett svar. Kan inte längre tänka själv.

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 18:00

Fasiken, jag vill också ha min mini
Har jag tur kan jag hämta ut den redan den 25/2, kan inte vänta.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-02-01 18:11

Det är 1.42 GHz-modellen jag har.
Jag knäppte på den, hörde startplonget, cd-läsaren gjorde lite ljud, sen... var det tyst.
Jag hör den när jag precis vinklar örat mot den. Otroligt tyst helt enkelt.
Min Shuttle som står under skrivbordet får nog vara beredd på att flytta nu.

Min kom idag med:) har precis satt i 512-sticka, härlig maskin säger jag bara! Kör 1.42GHz-modellen, och ja, den är knäpptyst!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-01 19:28
Ursprungligen av Böckert:

Min kom idag med:) har precis satt i 512-sticka, härlig maskin säger jag bara! Kör 1.42GHz-modellen, och ja, den är knäpptyst!

Och det gick bra att öppna den?

Ursprungligen av Peth:

Och det gick bra att öppna den?

Ja det gick bra. Använde mig av en 50mm bred 0.35mm tjock japan-spackel (utan handtag). När man lirkar ned spackeln i den näst intill obefintliga springan (rakt ner) kommer man ner till en liten "hylla" på insidan av alu-huset (efter ca 6-7mm), höjer man spackeln litet och trycker övredelen på spackeln utåt samtidigt som man trycker ned så kommer man förbi "hyllan" o kan då föra ned spackeln ytterligare (ca 20mm totalt), då har man kommit rätt o kan därefter trycka in plastarmarna/krokarna med spackeln så att underdelen kommer upp. Men det gick ju inte lika lätt som i filmen som cirkulerat, fick ömsom trycka in armarna 2ggr på varje sida.

Rättelse: spackeln var/är 0.31mm tjock, uppmätt med micrometer (rätt skall vara rätt).
Ärligt talat skulle jag inte vilja stoppa i något tjockare än så, med tanke på risk för märken.

Senast redigerat 2005-02-01 20:04
Ursprungligen av Böckert:

Men det gick ju inte lika lätt som i filmen som cirkulerat, fick ömsom trycka in armarna 2ggr på varje sida.

Som vilken oskuld som helst med andra ord; efter några gånger går det så himla mycket lättare!

Ps. Över du till VM i långa meningar utan punkt?

Ja, det över jag:). Interpunktion är inte min starka sida;)

  • Medlem
  • 2005-02-19 14:52

Hur stor är förpackningen till Minin?

Jag kanske ska köpa en Mac Mini åt en polare när jag är i USA. Hur stor är förpackningen till den? Så jag vet ungefär hur mycket det blir att släpa på då...

LxBxH 21,5cm, 13cm, 21,5cm

1
Bevaka tråden