Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad mellan PB 12" & iB 12" i tangentbord?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

På AppleStores hemsida står det att PB 12" har tangentbord i full storlek men det står inget om iBooks tangentbord, är båda lika stora eller har PB 12" större tangentbord än iBook?

Tacksamt för svar

Jonas

Sist jag kollade så var de lika stora. Däremot är det ljusår i kvalitetsskillnad. iBook:ens är mycket plastigare och sviktar liksom medan PB:ns är grymt skönt att skriva, faktiskt skönare än Apples vanliga Pro-tangentbord.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-02-19 14:06

Tangentbord på ibook och powerbook

När jag väljer ny dator fungerar det bäst att testa tangentbordet själv. Är väldigt individuellt vad man gillar väl? Själv tycker jag att ibookens tangentbord är skönare än powerbookens:)

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-02-19 17:39

Tycker också iBookens är skönare. Lite plastigare/knakigare men skönare skrivkänsla, PB:ns käns lite svampigt imo.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-19 17:55

Min röst går på PB-tangentbordet med stor marginal, hur man kan föredra iB-tangentbordet förstår jag inte. Har både iB12" (fruns) och PB12" (min) inom räckhåll (även om jag skriver detta på iMacens trådlösa...). Jag ger därför Melin rätt, men tydligen är inte det allas upplevelse, så gå och testa vilket som passar din skrivstil!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-19 18:24

Min far har en iBook G4 (14" iofs, men det är ju samma tangentbord) och jag tycker att den är skönare att skriva på än min Poowerbook G4 15" alu.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-19 18:37

Jag tycker att den nya generationens powerbook har de skönaste tangentborden jag nånsin testat.
Det går riktigt snabbt att skriva på dem.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-19 20:46

jo visst är powerbookens bättre..! tycker personligen att bärbara datorers platta tangenter är skönare än vanliga tangentbord med "djupa" tangenter...

1
Bevaka tråden