Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SimCity kraschar på G4 2*1,25 GHz

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-02-19 14:00

Hej
Har just köpt SimCity 4 och kör det på en G4 2*1,25 GHz.
Döm om min förvåning när det plötsligt kraschar utan förvarning.
Har nu hänt tre gånger.

Nån som har nåt tips

Har 1,75 GHz RAM
GeForce4 Ti 4600

Vänligen

Refill

  • Medlem
  • 2005-02-19 14:33

Hej! Prova att uppdatera SimCity! Finns uppdateringar på Aspyrs hemsida, http://www.aspyr.com/games.php/mac/sc4/

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 21:55

Kraschar ändå...

...trots att vi har uppdaterat. Har samma problem som Refill. Det enda som skiljer är att jag har en iMac G5. Hann spela några dagar innan det dök första gången...installerade om, igen och igen och uppdaterade men inget hjälpte...riktig surt. Har ni någon lösning tar jag gärna emot den. Kan det ligga någon fil nånstans som är korrupt? Har slängt plist-filen utan resultat.

Det kanske är värt att slänga spelet och alla filer som hör till det, och installera om? Det löste problem som jag hade. (Mina problem såg lite annorlunda ut dock. Städer jag byggt "försvann" ibland när jag sparade dem, så att det bara fanns en totalt platt och nollställd terräng kvar.)

Tydligen ska spelet trivas bäst med att ligga direkt på hårddisken (alltså inte i någon undermapp som Program/Applications). Det kan även krångla om man har sitt användarkonto på en annan HD eller partition än systemet.

Annars kan man ju alltid maila supporten. Jag fick svar därifrån ganska snabbt.

1
Bevaka tråden