Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny iPod mini tillverkas nu

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

MacWorld.se skriver:

"Alla väntar vi på en flashminnesbasererad iPod. Nu verkar det dock som att vi även kan få se en uppgraderad iPod mini på Macworld Expo i januari. Enligt källor som webbplatsen Apple Insider bedömer som mycket tillförlitliga har den nya iPoden redan börjat tillverkas.

Enligt uppgifterna har tillverkningen i Asien pågått i ungefär en vecka nu. Apple sägs vilja bygga upp ett lager innan lanseringen, så att väntetiden minimeras.

Den nya iPodmodellen uppges ha större hårddisk, 5 gigabyte i stället för nuvarande 4 gigabyte. Hårddisken uppges komma från Seagate, och Apple sägs nu dammsuga marknaden på hårddiskar för att kunna hamstra så många som möjligt; allt för att effektivisera produktionen."

Vore fint, även om jag personligen mer tror en flash-spelare skulle skapa större hysteri än en uppgradering från 4 GB till 5GB på mini:n.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-12-16 14:08

enligt en kollega har apple stoppat all utleverans av beställda iPod mini - kan någon bekräfta?
vet inte apple om det där som händer den 24e....

Ursprungligen av kirsti:

enligt en kollega har apple stoppat all utleverans av beställda iPod mini - kan någon bekräfta?
vet inte apple om det där som händer den 24e....

Stoppa all leverans av iPod mini? Nej, det tror jag inte ett smack på. Anledningen är att iPod mini säljer mer än vad Apple verkar kunna möta efterfrågan.

Ursprungligen av kirsti:

enligt en kollega har apple stoppat all utleverans av beställda iPod mini - kan någon bekräfta?
vet inte apple om det där som händer den 24e....

Det gör dom INTE. Vore lite dumt nu när dom finns i volym, och vid julhandeln..
(kan meddela att vi på Macoteket Store säljer iPods som smör.. )

hoppas det kommer ut en ny färg också, vill ju ha en vit mini

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-02-03 13:14

Vad hände med uppdatering av mini till 5GB?? Är det något man kan vända sig snart eller ska man köpa en 4Gb nu

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-02-04 14:24

Jag undrar också när det blir. Sitter bara och väntar på att lägga en beställning... 5gig och utökad batteritid vore kanon...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-04 17:50
Ursprungligen av Gurra:

Jag undrar också när det blir. Sitter bara och väntar på att lägga en beställning... 5gig och utökad batteritid vore kanon...

Hade god lust att plocka med mig en mini igår från närmaste åf:en men hejdade mig av just samma anledning.
La istället in en Shuffle-order för att stilla suget.
Här längtar vi efter feta läckor från Apple!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-02-04 17:41

Jag ringde Apple store för två veckor sedan och då sa dom att de inte fanns några Ipod Mini på lager och skulle ta 2 veckor att få in. Lät nästan som man inte skulle beställa utan istället gå och köpa i närmaste butik.

Fast klarade inte av att vänta så lät en kompis osm var över på manhattan köpa: 1 st Ipod mini, 1 st iTrip och 1 st SONY MDR-V700 feta hörlurar till totalpriet av 3000 kr!

Bara hörlurarna kostar ca 2000 kr här i Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 17:56

...netonnet sålde dom för 1295....men ja köpte mina från amazon för 850kr!

...lite oklar, men jag syftade på Sony MDR-V700DJ. 50mm element rakt in i öronen, dock blir de lite obekväma om man sitter o lyssnar länge.

Senast redigerat 2005-02-18 20:43
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-04 17:58
Ursprungligen av patzy:

...netonnet sålde dom för 1295....men ja köpte mina från amazon för 850kr!

Vilka?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 11:47

Think Secret (http://www.thinksecret.com/news/0501briefly2.html) berättar om att Apple börjat deala med Seagate att få in en 5gb HD i en möjig iPod mini, istället för att vänta på att den nuvarande tillverkaren Hitachi ska släppa sina 8gb- resp 10gb-diskar.

Det nämns även färgerna kan bli annorlunda...

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-02-08 14:21

AppleInsider har ungefär samma info som ovan men dom skriver iallafall att den ska komma denna månad. Det rör på sig...

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-02-18 16:50

Mer nyheter från AppleInsider. USA har också ändrat till 5-7 dagar så jag hoppas på tisdag nästa vecka...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-18 22:04

hehe fan får ju inte komma på tisdag.. hinner inte få pengar då...:-/

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-02-19 22:09

Give it to me... Mitt kreditkort går varmt direkt på tisdag om den kommer då.

Färgskärm är cool, men kanske inte så mycke' mer än så. Vill ha längre batteritid också. Kanske nå'n annan bra ny feature som ingen har gissat...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-19 22:14
Ursprungligen av Gurra:

Give it to me... Mitt kreditkort går varmt direkt på tisdag om den kommer då.

Varmt o varmt - det smälter i väntan på den mångfärgade skönheten..................

Får den mer lagringsutrymme så slår jag till direkt!

Jag vill ha en röd mini.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-20 10:01
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Får den mer lagringsutrymme så slår jag till direkt!

Jag vill ha en röd mini.

ja det kan vara fräckt.. men en ännu mera illrosa eller knallgul skulle oxå vara hett:-P

Och nu skriver citerar en fransk site en Motorola-chef som snackar om Bluetooth i iPoden.

Läs mer på macrumors: http://www.macrumors.com/pages/2005/02/20050219080124.shtml

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-20 11:16

det finns ju också rykten om att apple kommer lansera iTMS i flera länder bla Sverige! om nu allt detta e sant så är det ju troligt att de kommer lansera de nya iPodsen samtidigt som nya iTMS butikerna.... *håller tummarna*

Sitter också här och hoppas. Har en polare i staterna som springer in i en Apple store innan han åker hem och det vore härligt om Apple hann släppa en ny modell nu!

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-02-21 09:59

Nu vill jag veta mer, se några fejkade bilder, kanske tagna i en hiss...

Det är jobbigt med rykten när man är köpsugen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-21 16:18

mmm håller med... men om den kommer denna vecka kanske den kommer imorgon?(tisdag)

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-02-21 16:25

Känns som om det är imorrn eller nästa tisdag med Apples vana att släppa saker på tisdagar. Får väl tillbringa dagen med att refresha AppleStore imorrn

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-21 22:34

Jag hoppas också på nya färger. Hade gärna haft en gul eller varför inte en vit?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 23:47

Fler rykten, enl thinksecret och appleinsider är iPod mini med 6gb hårddisk och färgskärm!

Jo, det har vi redan avhandlat lite högre upp

Appleinsider skriver nu att handlare i USA börjat skicka tillbaks iPod photo och U2-iPods som de har i lager.....

http://www.appleinsider.com/news.php?id=899

Och nu Think Secret (att han vågar efter alla stämningar...)

http://www.thinksecret.com/news/0502ipods.html

Bevaka tråden