Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative Zen Micro och Touch på Mac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-02-17 19:57

Någon som vet om de funkar ihop med Mac överhuvudtaget?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-17 20:06

vet inte, men micron är jäkligt liten:-D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 20:44

Varför skulle man köpa en sån när det finns iPod?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-02-17 21:04
Ursprungligen av Mondo:

Varför skulle man köpa en sån när det finns iPod?

Mycket bra fråga. Det enkla svaret är radio och diktafon utan att behöva hänga på nått extra på spelaren.

Ipoddarna är helt överlägsna både i utseende och användarvänlighet så skulle de bara ha radio och diktafon inbyggt skulle jag inte tveka en sekund.

Men tyvärr prioriterar ju Apple det mycket meningsfulla fotoalbumsfunktionen framför något så oanvändbart i en bärbar musikspelare som radio...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 21:21
Ursprungligen av tardwe:

Men tyvärr prioriterar ju Apple det mycket meningsfulla fotoalbumsfunktionen framför något så oanvändbart i en bärbar musikspelare som radio...

Väl rutet broder. Undrar egentligen när Apple kommer släppa en Ipod med inbyggd radio?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 20:58

Creative har släppt en plugin för iTunes som funkar med vissa modeller av Creatives spelare (men troligen bara vissa). Vet inte vilka iTunes det funkar till - men med tanke på Creatives track record så räkna inte med flawless funktion.
(Mondo översätter om det kniper )

Om du funderar på Creative så kolla på dom först - formen verka inte i gjord för mänskliga händer om du frågar mig - och fundera på hur länge du tror den kommer hålla.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-17 21:23

Hittade detta tidigare ikväll när jag försökte hitta info om en kompis nyinköpta Zen Touch funkar med Mac. Nån snubbe som svängt ihop ett cocoa-progg som tydligen ska funka. Testa och se!
http://www.wentnet.com/projects/xnjb/

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-02-17 21:38
Ursprungligen av skamuel:

Hittade detta tidigare ikväll när jag försökte hitta info om en kompis nyinköpta Zen Touch funkar med Mac. Nån snubbe som svängt ihop ett cocoa-progg som tydligen ska funka. Testa och se!
http://www.wentnet.com/projects/xnjb/

Ahh... en liten ljuspunkt... tackar... verkar ju inte helt fel...

Hittade nått om en iTunes-plugin som Creative "nästan" släppte som någon norpat tag i en beta av som finns länk till i nedanstående inlägg.
Den stödjer dock inte nya spelare som Touch, och verkar inte funka för alla som använt den överhuvudtaget oavsett vilken Creative-spelare de har:
http://www.nomadness.net/modules.php?name=News&file=article&sid=829

  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 21:34

Ni som suktar efter radio - prova så den funkar.
Förr har det varit väldigt knalt med det, men nu lär visst vissa funka hyfsat på radiovänliga ställen.
(Själv håller jag mig i kollektivtrafiken i gbg och då är funkande radiosar ovanligt...)

Vad jag menar - Radion skall funka i verkligheten oxå och inte bara i brochyren

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-02-17 21:40
Ursprungligen av Pär:

Ni som suktar efter radio - prova så den funkar.
Förr har det varit väldigt knalt med det, men nu lär visst vissa funka hyfsat på radiovänliga ställen.
(Själv håller jag mig i kollektivtrafiken i gbg och då är funkande radiosar ovanligt...)

Vad jag menar - Radion skall funka i verkligheten oxå och inte bara i brochyren

Mmm... dålig mottagning är ett problem med bärbara radios överhuvudtaget... fristående, i mp3-spelare, i mobiltelefoner osv... synd... men som du säger bör man nog försöka kolla upp det ordengligt innan.

1
Bevaka tråden