Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirTunes-trubbel med hackande ljud

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Skulle vilja fråga er Airport Express-användare om AirTunes. Vad har ni för erfarenheter med räckvidden t.ex.? Som det är nu har jag Airporten inkopplad till stereon i klientläge, dvs att den anslutits till ett befintligt trådlöst nät. Den ligger placerad precis bakom receivern och det står mycket elektronik runtom den. Jag sitter med min Powerbook 2 meter ifrån den och det händer att ljudet hackar till och ibland går det inte att koppla upp sig i kortare perioder.

Jag funderar på om min Airport är defekt eller om Airtunes är mycket känsligt för störningar. Innan jag vänder uppochned på rummet för att få fram Airporten så skulle jag vilja fråga er vad ni har erfarat med Airport Express.

Mvh,
Gabriel

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 12:27

fungerar flawless... men det går inte en dag då jag formulerar mitt hat genom olika mörka mantran.

varför, varför, varför kan man inte skicka allt ljud via airtunes.... varför, varför, varför kan man inte skicka allt ljud via airtunes....?

Ursprungligen av eleven:

varför, varför, varför kan man inte skicka allt ljud via airtunes.... varför, varför, varför kan man inte skicka allt ljud via airtunes....?

Därför, därför, därför att man inte kör Tiger...

Jasså, kommer det i Tiger? Somfan.

Annars skulle det mest vara störande, då det trots allt är 2 sekunders fördröjning. Jobbigt med läppsynk.

Ursprungligen av Leftrustle:

Jasså, kommer det i Tiger? Somfan.

Annars skulle det mest vara störande, då det trots allt är 2 sekunders fördröjning. Jobbigt med läppsynk.

Jag vet inte säkert, anledningen till att jag kan prata om Tiger är ju att jag inte kör det. Men jag har ett mycket starkt minne av att just denna info kom från en pålitlig källa. Eftersom minnet inte innehåller någon absolut referens till var så kan du ju inte bedöma det, men...

Kan ju bli tidigare, se här: http://www.rogueamoeba.com/slipstream/

  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 13:08

bara av den spimpla anlednigen hade jag gått och köpt tiger direkt.

Aktiverade Störningskompensation i Admin-programmet och nu verkar det fungera. Ska fortsätta testa innan jag kan säga att det helt gör det...

Apexen står på ett TV-bord i glas och metall, bakom en receiver i ett 10-portars förgreningsuttag och massa sladdar till HTPC, VHS, PS2 och TV. Antar att det är en del av de där grejerna som kan leka med Airport-mottagningen.

1
Bevaka tråden