Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rek OS till iBook G3 500 MHz?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 21:38

G'kväll!

En kompis till mig har köpt loss en iBook G3 500 MHz (vit), maximalt RAM och med OS 9.2 installerat. Vad jag kunde se måste det vara den modellen som släpptes under maj 2001 enligt http://www.apple-history.com Denna sajt rekommenderar max 10.3.7 men är det någon som vet hur denna maskin tuffar på med detta OS?

Vad är annars att rekommendera så att maskinen beter sig normalt och inte går ner... Någon som har tips, erfarenhet eller visa ord i denna fråga?

Always thanxam!
/Micke

  • Medlem
  • 2005-02-08 22:55

Ja, Panther borde ni skaffa er, alltså OS X 10.3. Det går bättre än tidigare OS X versioner på äldre hårdvara som er iBook. Vilken version av 10.3 ni ska ha vet jag inte, men att ladda ner 10.3.7 via programuppdateraren är säkert inte helt fel, senare brukar vara bättre.

  • Medlem
  • 2005-02-09 00:14

Jag kör 10.3.7 på en iBook 600MHz med 384 ram, det funkar mycket bra. Det borde alltså fungera på din också.

Hade en likadan tills för 2 veckor sedan då ja sålde den och fick min Mac mini och jag körde 10.3.7 på den och den susade fram utan nått somhelst problem. mycket bättre att kör 10.3.7 än 9.2.

Jag hade även funderat på nån Linux-variant. Ubuntu tex.

1
Bevaka tråden