Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem: Call of Duty: United Offensive

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 00:17

v1.51 Call of Duty: United Offensive visar felmeddelande "Error: undefined is not an entity" när man sparar Kharkov 2-2 (spelet skriver "saving game" samt fryser samt sedan hoppar till menyn med dialogentexten "Error: undefined is not an entity"). Någon mer än jag som får/fått detta meddelande och vet vad det innebär/hur fixa.

Jag får detta fel vid varje tillfälle då jag kommer till Kharkov 2-2 och den sparar.

Jag har kontaktat Aspyr om detta men vill ändå höra här om någon mer än jag fått samma problem vid samma ställe.

/cypher

Du får väl klara Kharkov 2-2 utan att spara då...
Jag har inte haft det problemet med samma version som du har.
Jag har därmoet fått "Dead is not an entity" på tågstationen och det får jag varje gång nu när jag dödar sista stridsvagnen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 12:11
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du får väl klara Kharkov 2-2 utan att spara då...
Jag har inte haft det problemet med samma version som du har.
Jag har därmoet fått "Dead is not an entity" på tågstationen och det får jag varje gång nu när jag dödar sista stridsvagnen.

Vill gärna klara Kharkov 2-2 utan att spara, den gör dock det automatiskt då man klart en "del" i spelet (Jag har precis klarat Kharkov 1 med andra ord) samt i samband med det så låses spelet. Samt några sekunder därefter så hoppar den till mainmenu där Error dialogen visas.

Aspyr vill ha fem arbetsdagar på sig innan de svarar. Så jag väntar in dem innan jag bestämmer mig för vad jag ska göra.

Ursprungligen av Cypher:

v1.51 Call of Duty: United Offensive visar felmeddelande "Error: undefined is not an entity" när man sparar Kharkov 2-2 (spelet skriver "saving game" samt fryser samt sedan hoppar till menyn med dialogentexten "Error: undefined is not an entity"). Någon mer än jag som får/fått detta meddelande och vet vad det innebär/hur fixa.

Jag får detta fel vid varje tillfälle då jag kommer till Kharkov 2-2 och den sparar.

Jag har kontaktat Aspyr om detta men vill ändå höra här om någon mer än jag fått samma problem vid samma ställe.

/cypher

Du skulle kunna installera om spelet. Har inte Call Of Duty så jag vet inte var dom sparade filerna ligger men om dom ligger i Call Of Duty mappen så flytta bara bort dom och lägg in dom i samma map efter ominstallationen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 12:14
Ursprungligen av Michael Larsson:

Du skulle kunna installera om spelet. Har inte Call Of Duty så jag vet inte var dom sparade filerna ligger men om dom ligger i Call Of Duty mappen så flytta bara bort dom och lägg in dom i samma map efter ominstallationen.

Ser inte det som någon lösning då jag inte vet om det är fel i spelmotorn eller skriptfel i spelet. Troligen de senare. Jag spelar ett annat spel så länge och väntar in svaret från Aspyr istället.

Det är dock intressant att Hedman få samma typ av fel men inte ordagrant vid samma chapter i spelet, dock inte samma "del".

går det inte att ta bort "auto-save" funktionen? testat det? bara en dum idé som kanske funkar?

Jag har haft samma problem, enda lösningen jag hittade var att gå tillbaka en eller två saves och köra om det, konstigt nog funkade det då. Men det var allmänt frustrerande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 17:14
Ursprungligen av johan dansk:

Jag har haft samma problem, enda lösningen jag hittade var att gå tillbaka en eller två saves och köra om det, konstigt nog funkade det då. Men det var allmänt frustrerande.

Ska testa det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 17:41

PROBLEMET ÄR LÖST:

Jag började om på första banan för Kharkov och då kom jag vidare till slut. Tack Johan för tipset!

1
Bevaka tråden