Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac renderas konstigt i Firefox 1.0

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska det verkligen se ut så här i Firefox när man besöker 99mac? Klarar den inte att rendera tabellerna rätt eller har jag bara otur?

skärmdump:
http://laconicsounds.com/99/99mac_firefox.pdf

EDIT: Var lite för snabb; en refresh avhjälpte det hela. Fast skumt ser det ut ändå...

Skumt. Min Firefox på jobb-PC:n klarar samma sida helt ok.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 12:45

Sådär får jag också ofta i FireFox.. Det verkar vara ngn tag ngnstans som ställer till det. Innehållet på förstasidan är ju hela tiden annorlunda eftersom t ex aktuella diskusisoner listas, och då ibland verkar html:en bli korrupt...

Samma problem här med Firefox

Jag har aldrig upplevet detta problem på någon sida med Firefox 1.0.
För mig fungerar Firefox bättre än Safari på många ställen.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-02-16 14:08

Jag har också det problemet, men bara som några redan sagt, ibland. Oftast räcker det att trycka på "ladda om"...

så blir det varje gång jag går in med firefox, spelar ingen roll om det är på Mac eller PC.

Konstigt jag har provat att surfa in på 99mac med FF nu från två olika datorer en Mac och en Winmaskin.
Varken har det problem ni skriver.

Jag tror att det är skit bakom spakarna.

Mycket underligt att alla ni har detta problem men inte jag kan få fram det.

även jag får detta problem med eldräven...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Konstigt jag har provat att surfa in på 99mac med FF nu från två olika datorer en Mac och en Winmaskin.
Varken har det problem ni skriver.

Jag tror att det är skit bakom spakarna.

Mycket underligt att alla ni har detta problem men inte jag kan få fram det.

Det dyker inte upp hela tiden.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag tror att det är skit bakom spakarna.

Just ja... det är det beror på. Ok, ska prova att duscha igen och använda svinto denna gång...
Äej, som sagt, med Safari har detta aldrig inträffat, däremot så får fonten (stil och storlek) spelet när jag besöker sidan med IE på PC (IE 6.1). Det är minst sagt irriterande. Men, i alla fall, håller mig till Safari efter att ha testat FF en dag nu.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Konstigt jag har provat att surfa in på 99mac med FF nu från två olika datorer en Mac och en Winmaskin.
Varken har det problem ni skriver.

Jag tror att det är skit bakom spakarna.

Mycket underligt att alla ni har detta problem men inte jag kan få fram det.

Jag har samma problem med förstasidan på 99mac. Både PC och Mac.
Jag har tömt cache, slängt plist osv men inget hjälper!
Oftast visar den sidan rätt men ibland så blir allting utdraget bredvid varandra som på bilden!?!?!

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-02-16 23:09

Det kan nog kostateras att det är något buggigt med Firefox i alla fall och inte 99mac, tror jag i alla fall.

Jag får bara problem med FF på min PB, ej med samma version av FF på min G4-a.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-16 14:57

Upplever samma sak lite då och då med FF. Tillräckligt ofta för att det ska vara störigt. Kanske dags för admin att kolla över koden som generas.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 15:21

Händer typ var 10:e gång för mig med FF på PC

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-16 15:30

Japp, samma problem här!
Det verkar som om det händer mer och mer frekvent nu..
Det lustiga är att det aldrig hänt på andra sidor än denna och aldrig med IE..
Brukar hjälpas med att updatera men ibland får man uppdatera sidan några fem gånger innan man får det rätt..

Samma fel

Ja har samma problem med både min mammas och pappas PCs

Ursprungligen av lappalainen:

Ska det verkligen se ut så här i Firefox när man besöker 99mac? Klarar den inte att rendera tabellerna rätt eller har jag bara otur?

skärmdump:
http://laconicsounds.com/99/99mac_firefox.pdf

EDIT: Var lite för snabb; en refresh avhjälpte det hela. Fast skumt ser det ut ändå...

OT:
Vad lyxigt att kunna boka tvättstugan hemifrån!

J.

Det finns ett "känt" fel i mozilla/Firefox's motor. Där den väljer att rendera content-type text/html istället för text/css. Ni kan andvända ett program för Firefox för att ta reda på ifall detta är fallet:

http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/

Andvänd detta och se hur det hela funkar.

1
Bevaka tråden