Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

screen spanning doctor ikopplande av monitor

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-12 16:18

Hej
Undrar kort om det spelar någon roll om man koppla in sladden som är kopplad till skärmen när datorn är i vila/aktiv/avstängd ??

/JJ

Ja, om du kopplar in skärmen medan datorn är på måste du klicka på "Detect displays" innan du kan använda den.

Detta sker automatiskt när datorn startar eller vaknar ur vila.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-12 20:04

okay bra att veta:)

?? har jag inte märkt... Jag bara trycker in den <insert bad joke here> medan iBooken är igång... Båda skärmarna blinkar till några gånger och så har jag dual screen...
Eller drar ut den; alla öppna fönster flyttas till 12"-skärmen.
Funkar finfint.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-15 15:51
Ursprungligen av tvamvarg:

?? har jag inte märkt... Jag bara trycker in den <insert bad joke here> medan iBooken är igång... Båda skärmarna blinkar till några gånger och så har jag dual screen...
Eller drar ut den; alla öppna fönster flyttas till 12"-skärmen.
Funkar finfint.

Fast det blir jämt en dj**a röra på 12":an för mig... :/

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 16:23
Ursprungligen av tvamvarg:

?? har jag inte märkt... Jag bara trycker in den <insert bad joke here> medan iBooken är igång... Båda skärmarna blinkar till några gånger och så har jag dual screen...
Eller drar ut den; alla öppna fönster flyttas till 12"-skärmen.
Funkar finfint.

Samma här !

Min iBook 800 hittar alltid den yttre skärmen när jag pluggar in adaptern, det blinkar till några gånger så är det klart!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-15 18:16

Funkar fint

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-02-15 20:40

nån som har fått sin ibook12'' (senaste) fungera i clam-shell mode med sin TV kopplad?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-15 21:14
Ursprungligen av aLact:

nån som har fått sin ibook12'' (senaste) fungera i clam-shell mode med sin TV kopplad?

Är väll bara att prova ? skulle dock aldrig gjort det pga värmen

Ursprungligen av aLact:

nån som har fått sin ibook12'' (senaste) fungera i clam-shell mode med sin TV kopplad?

Om du vill stänga den för att få bort störande ljuspunkter runt teven så är det nog smidigare att dra ner ljusstyrkan till skärmen slocknar helt. Så brukar jag göra iaf. Så slipper du riskera värmeproblemen

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-02-16 15:12

tänkte lite mer på att hålla skärmens livlängd längre. skärmen är fortfarande påslagen även om jag skurvar ner på ljusstrykan.

sen går det ju att använda clamshell mode med locket uppe också.

Ursprungligen av aLact:

tänkte lite mer på att hålla skärmens livlängd längre. skärmen är fortfarande påslagen även om jag skurvar ner på ljusstrykan.

sen går det ju att använda clamshell mode med locket uppe också.

Rätt tänkt, men det som tar slut är lysrören i första hand.

1
Bevaka tråden