Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag och min nya PB17 1,67GHz

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 14:40

Idag så fick jag min mycket efterlängtade Powerbook 17 La beställningen på torsdagen för snart tre veckor sedan, måndagen efter så släpptes de nya 1.67:orna och då vart det en sådan som skickades till mig. Det här är min första Mac och det känns minst sagt ganska så ovant... Tror nog att man kommer in i det relativt fort. Jag återkommer senare ikväll med lite mer feedback

/D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-16 14:42
Ursprungligen av gods_machine:

Idag så fick jag min mycket efterlängtade Powerbook 17 La beställningen på torsdagen för snart tre veckor sedan, måndagen efter så släpptes de nya 1.67:orna och då vart det en sådan som skickades till mig. Det här är min första Mac och det känns minst sagt ganska så ovant... Tror nog att man kommer in i det relativt fort. Jag återkommer senare ikväll med lite mer feedback

/D

lukky u

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 14:48

Luktar gott

Kolla i instruktionsboken om upplösningar på skärmen....

Berätta gärna hur du upplever värmeutveckling, eventuella fläktar osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-16 21:02

Du ska skatta dig lycklig!
Som föregående talare skulle det vara mycket intressant att få veta värmeutvecklingen och hur pass mycket man lägger märke till fläktljudet.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-17 18:56

ohh I just can't wait för min 17"!
hoppas ni får en trevlig tid tillsammans.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-19 04:02

Det har tagit ett tag för mig att skriva fortsättningen på den här tråden.. Som switcher har jag bara en sak att säga:

FANTASTISKT! Jag är helt betuttad i OS X, varför har jag haft PC med Windows så länge?

Datorn är grym! Den är helt knäpptyst, har aldrig hört fläktarna dra igång. Jag har spelat lite Warcraft III i högsta upplösning, Bränd CD skivor samtidigt som jag kört Photoshop macron på hela mappar med högupplösta bilder. Jag kan inte ens påstå att den blir speciellt varm Kanske beror på det kyliga vädret

Max upplösning är fortfarande 1440x900

OS X är så himla simpelt och smidigt... Det enda som jag uppfattar som lite knepigt är "finder", men det kommer man nog i ganska fort.

jag är kär!

/Daniel

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-02-19 11:11
Ursprungligen av gods_machine:

Det har tagit ett tag för mig att skriva fortsättningen på den här tråden.. Som switcher har jag bara en sak att säga:

FANTASTISKT! Jag är helt betuttad i OS X, varför har jag haft PC med Windows så länge?

Datorn är grym! Den är helt knäpptyst, har aldrig hört fläktarna dra igång. Jag har spelat lite Warcraft III i högsta upplösning, Bränd CD skivor samtidigt som jag kört Photoshop macron på hela mappar med högupplösta bilder. Jag kan inte ens påstå att den blir speciellt varm Kanske beror på det kyliga vädret

Max upplösning är fortfarande 1440x900

OS X är så himla simpelt och smidigt... Det enda som jag uppfattar som lite knepigt är "finder", men det kommer man nog i ganska fort.

jag är kär!

/Daniel

Härligt att höra, välkommen till Mac OS X underbara värld!

nyfiken bara, hur är resten av grafikinställningarna på warcraft? jag kör på en imac g4 1 ghz, 768 mb ram, 32 mb grafikkort och spelar på högsta upplösning, men lägst på alla nivå-staplar där man ställer in grafiken.. hur har du där?

jaha, warcraft 3 såg jag nu.. trodde det var world of warcraft

  • Oregistrerad
  • 2005-02-20 14:51

Jag har faktiskt inte vågat köpa WOWC... Är riktigt sugen på att spela detta spel men vill gärna höra från någon med en liknande dator hur det rullar. Så om ni vet så berätta gärna

/Daniel

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-21 08:31

det kommer fungera galant, min kompis får det till och med att fungera på en pb 12" så no worries man.

1
Bevaka tråden