Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibooken startar ej

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Igår kväll dök den "automatiska program uppdaterings programmet upp" på ibooken. Och jag satte igång en programmuppdatering av Mac OS X, som fanns på listan över oinstallerade uppdateringar.

Efter ungefär halva nedladdningstiden låser sig nedladdningen och jag ska gå och lägga mig så jag skiter i det och slår ihop ibooken. I morse när jag sedan skulle starta upp den från vänteläget så händer ingenting. Jag provar med att starta om datorn, men den startar ej. Äppel-loggan kommer fram som vanligt och den snurrande laddnings symbolen snurrar förbrilt men längre kommer man inte...

Jag har försökt att reparera skivan men utan framgång.
Jag har massa viktiga filer på datorn som INTE får försvinna. Så jag måste få igång den utan att radera skivan eller på nått sätt säkerhets kopiera filerna...

Har en bärbar USB2.0 hårddisk.

Vad ska jag göra?????!

Ursprungligen av gusmar:

Hej!

Igår kväll dök den "automatiska program uppdaterings programmet upp" på ibooken. Och jag satte igång en programmuppdatering av Mac OS X, som fanns på listan över oinstallerade uppdateringar.

Efter ungefär halva nedladdningstiden låser sig nedladdningen och jag ska gå och lägga mig så jag skiter i det och slår ihop ibooken. I morse när jag sedan skulle starta upp den från vänteläget så händer ingenting. Jag provar med att starta om datorn, men den startar ej. Äppel-loggan kommer fram som vanligt och den snurrande laddnings symbolen snurrar förbrilt men längre kommer man inte...

Jag har försökt att reparera skivan men utan framgång.
Jag har massa viktiga filer på datorn som INTE får försvinna. Så jag måste få igång den utan att radera skivan eller på nått sätt säkerhets kopiera filerna...

Har en bärbar USB2.0 hårddisk.

Vad ska jag göra?????!

Man laer sig en laexa naer man inte backat upp sina filer. Har sjaelv superproblem med min ibook nu men har lyckats komma in i den via skivvertyg och root inloggning. Sitter och braenner febrilt nu innan haarddisken jag tvingas radera och boerja om paa nytt.

Hur gjorde du då?? För att komma in med root-logginen alltså!

Datorn fick fnatt efter min "ominstallation" och verkar ha raderat alla anvaendarnamn inkl. mitt eget och admin.

Kommer du in till en inloggningsruta? Jag startade upp via skivvertyg och paa haarddisken dvs inte via installations CD:n.

Jag skrev root som anvaendarnamn och sedan till det loesenord som jag "resettat" till.

Ursprungligen av kustvagen:

Datorn fick fnatt efter min "ominstallation" och verkar ha raderat alla anvaendarnamn inkl. mitt eget och admin.

Kommer du in till en inloggningsruta? Jag startade upp via skivvertyg och paa haarddisken dvs inte via installations CD:n.

Jag skrev root som anvaendarnamn och sedan till det loesenord som jag "resettat" till.

Okej, jag kommer inte till någon inloggningsruta. Men har använt installations cd:n. Hur startar man skivverktyget på hårddisken?

Ursprungligen av gusmar:

Okej, jag kommer inte till någon inloggningsruta. Men har använt installations cd:n. Hur startar man skivverktyget på hårddisken?

Starta paa installations CD:n.
Vaelj spraak
Sedan skall du kunna faa fram skivverktyg i menyn. OBS installera ej! Det skall finnas olika alternativ.

Mer aen saa kan jag inte guida dig eftersom jag endaa hade en inloggningsruta att leka med.

___

Men jag aer totalt vaerdeloes naer det gaeller datorer. Fick ringa kaer 99macare och bli ledsagad igenom det hela.

1
Bevaka tråden