Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya pb15, problem med TV-OUT och detect displays

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 21:32

Hej.

Har nu använt min pb15" 1,67GHz under en vecka och är extremt nöjd. En sak stör jag mig på tyvärr. När jag kopplar in TV-OUT-sladden så fattar datorn nada, jag måste gå in i system preferences ---> displays ---> detect displays
På tidigare modeller så har ju datorn själv hittat skärmen så fort sladden sattes in!

Dessutom när jag spelar upp flera videoklipp i VLC och väljer TV:n som video device så klarar den inte av att använda TV:n inför nästa videoklipp i min playlist utan väljer video device till pb15"-skärmen. Någon som vet varför VLC inte kan minnas video device och varför datorn inte kan hitta TV:n själv??

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 01:03

Så vitt jag har förstått det så ska Mac OS bara känna av automatiskt med DVI (något annat kanske?). Jag har alltid fått göra manuellt vid kopplingar från S-Video-porten. Något som går lätt från menu bar.
Och angående VLC så är det en ny bug i senaste och den är rapporterad till tillverkarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-16 08:04
Ursprungligen av Sebastian T:

Så vitt jag har förstått det så ska Mac OS bara känna av automatiskt med DVI (något annat kanske?). Jag har alltid fått göra manuellt vid kopplingar från S-Video-porten. Något som går lätt från menu bar.

Ahhaaa, okej. Skönt, då vet jag varför. Trodde det var datorn som var kaiko

Ursprungligen av Sebastian T:

Och angående VLC så är det en ny bug i senaste och den är rapporterad till tillverkarna.

Nästan lite pinsamt va? Min erfarenhet sen något år tillbaka är att man aldrig kan köra senaste versionen av VLC för dom alltid lyckas smyga in någon ny bug. Men skönt, då vet jag varför det strular med VLC också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-16 10:45

För att slippa gå in i systeminställningarna.. håll ner äpple och tryck sen F2 så letar datorn efter TVn.

Ursprungligen av markus:

För att slippa gå in i systeminställningarna.. håll ner äpple och tryck sen F2 så letar datorn efter TVn.

lysande, har sökt efter liknande funktion, just nu har jag en genväg via hallon som ger mig display-prefs men nu lär jag ju kunna stryka det

1
Bevaka tråden