Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Totalkrasch - behoever hjaelp!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Toemde papperskorgen igaar paa min ibook. Kommandot hanns inte ens med att utfoeras innan datorn kraschade. Enda saettet att starta om den var att installera fraan disk. Funkade bra att starta upp och ominstallera (gjort detta tidigare) - men naagot under vaegen har gaat allvarligt fel!!

Det finns nu bara en anvaendare med login och loesenord. Ett anvaendarnamn som jag inte kan loesen till.

Det staar

Anvaendarnamn: Annan...
Loesenord:

Inget alternativ foer admin eller mina gamla instaellningar kvar. DVS jag kommer inte in i datorn oever huvudtaget.

Vad goera????

/Anna

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 08:18

Att den bombar när man tömmer papperskorg är inte helt ovanligt - om det ligger någon suspekt fil i papperkorgen.

Om du tar din installationsskiva och startar från den och sedan, istället för att välja installation, våljer skivverktyg eller startdisk i arkivmenyn (dvs. precis efter att du valt språk) : kan du då köra en skivcheck och en behörighetscheck, och kan du se hur många system det finns att välja som startskiva?

Kommer endast in som "root". Saa nu braenner jag backup foer fullt och sedan blir det radering och omformatering av disk. Naagot fel aer det - lika bra att starta om fraan boerjan.

Eller?????

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 09:32

Antagligen, eftersom det annars krävs att du kan beskriva vad som sker lite bättre...

Kan inte beskriva det baettre aen att det inte gaar att logga in paa vanligt vis.
Men denna varianten att toemma allt och boerja om fraan boerjan kaenns ganska saa uppfriskande. Bort med det gamla in med det nya!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 10:01

Hur funkar "återställ lösenord" då?
Men visst - är det "kaos och oreda" så kan ju en brutalvårstädning a´la kärcher vara modellen

Ursprungligen av Pär:

Hur funkar "återställ lösenord" då?
Men visst - är det "kaos och oreda" så kan ju en brutalvårstädning a´la kärcher vara modellen

Det funkar inte alls. Jag har ju inga anvaendarnamn naer jag skall logga in. Men kunde logga in mig soom Root och med det "nya" loesenordet.

Finns inga konton registrerade. Men har hittad min "mapp" under anvaendare. Det hela aer vaeldigt suspekt och jag har telefonkontakt foer att faa hjaelp. Alla aer lika foerbryllade.

1
Bevaka tråden