Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 nätverkskort och brandvägg

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-11 21:04

OK, här kommer en nöt att knäcka

Jag har mac med 2 nätverkskort, en vanlig och en trådlös. Kablen är kopplad till internet och den trådlösa till hemmanätverket. Jag vill ha brandvägg på för internet och av för hemmanätverket. Hur göra? Jag hittar bara en inställning för brandvägg. På win ställs brandväggen in för varje kort, medans här verkar den vara gemensam. Någon med ett bra svar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 22:51

Ok, efter flera om och men hittade jag förmodligen det jag söker. Programmet heter sunShield och kan styra alla regler för den inbyggda brandväggen. Det är dessutom freeware.

Tack alla som kikade in hit, även om ni inte kunde hjälpa mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 22:59

Finns ett antal för att fixabranväggen på versiontracker.com - brickwall är väl ett till - och sedan är det en"vanlig" bsd-vägg så dokumentationen där funkar ju för lite terminalskrivande...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-16 17:29

Brickwall verkade lite snyggare (kollade bara på screenshots) men det var inte gratis, vad jag minns. Jag är ute efter den bästa och billigaste front-enden till den inbyggda brandväggen.

Jag har lite problem med sunShield, ska kontakta utvecklaren och reda ut ett par buggar tror jag.

1
Bevaka tråden