Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag beställde min första Powerbook idag

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-13 19:42

Det blir min macoskuld som ryker och jag sitter på ett rätt fett lån nu men jag hoppas det är värt det.
Blev en PB 17" 100 gb och 1024 ram och 24 lax fattigare.

Jag behöver ngt slags fodral till den, alltså ingen väska. Några tips?
Sen undrar jag om det är några andra som har switchat från pc till mac och om ni har några tips för att vänja mig snabbare?

Tack!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-13 20:50

Kan rekomendera Booq Powersleeve, har själv 12" väskan

http://www.macoteket.se/images/product_images/411712.jpg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 20:56
Ursprungligen av The_JJ:

Kan rekomendera Booq Powersleeve, har själv 12" väskan

http://www.macoteket.se/images/product_images/411712.jpg

Det var den fulaste väskan jag sett på länge.:)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-13 23:23
Ursprungligen av ajaxx08:

Det var den fulaste väskan jag sett på länge.:)

Tur att alla inte har din smak då dock är min helsvart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 18:04
Ursprungligen av The_JJ:

Tur att alla inte har din smak då dock är min helsvart

Haha, då var det en helt annan grej

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-14 18:17
Ursprungligen av ajaxx08:

Haha, då var det en helt annan grej

:rolleyes:

Grattis!!
Själv har jag ett Tucano Secondskin som skydd till min PB.
Kolla in forumet switcher så får du säkert en hel del tips;)

T-son

vet att du inte vill ha en väska men dom är rätt flashiga ändå....
www.acmemade.com

17" är fan för stor, jag fick hem en sån som låne dator. Är man van vid 15" så då dör man hehe men du blir nog nöjd

Det är en väldigt fin dator

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-13 22:43
Ursprungligen av Kellogs:

17" är fan för stor, jag fick hem en sån som låne dator. Är man van vid 15" så då dör man hehe men du blir nog nöjd

Det är en väldigt fin dator

aa den är jävligt fet!
men jag är en sån som måste ha top of the line.
det är en sjukdom.

Såg ett hardcase för en mycket billig peng på clas-ohlsson, inte säkert att 17"-aren får plats dock

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 08:53
Ursprungligen av Petrus Sjövik:

Såg ett hardcase för en mycket billig peng på clas-ohlsson, inte säkert att 17"-aren får plats dock

Köper man en dator för en massa tusen ska det inte snålas med väskan!
En grym dator behöver en grym väska som har kvalitet!!!

Å 17"-aren är lätt den grymmaste PB. Har en å är skit nöjd. Men det är klart skulle jag vart ute å fota hela dagarna kanske en 12"-are skulle va bättre.

Ursprungligen av hamp.us:

aa den är jävligt fet!
men jag är en sån som måste ha top of the line.
det är en sjukdom.

Lider man av den sjukdomen och måste belåna sig så bör man nog tänka till en extra gång. Vad händer om nått år då du vill ha någon annan top of the line enhet, TV/dator/Hifi...

Väldigt lätt att hamna i skuldfällan... Lyx ska köpas med surt förvärvade pengar
Vill inte verka spydig eller något sånt, är själv student och vet hur det kan kännas, vill bara lyfta varningens finger och upplysa att lån inte är den bästa utvägen.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-15 18:31
Ursprungligen av mrsandin:

Lider man av den sjukdomen och måste belåna sig så bör man nog tänka till en extra gång. Vad händer om nått år då du vill ha någon annan top of the line enhet, TV/dator/Hifi...

Väldigt lätt att hamna i skuldfällan... Lyx ska köpas med surt förvärvade pengar
Vill inte verka spydig eller något sånt, är själv student och vet hur det kan kännas, vill bara lyfta varningens finger och upplysa att lån inte är den bästa utvägen.

Ah jag vet du har väldigt rätt, fast jag är nog en rätt förnuftig människa egentligen, detta är mitt första riktiga lån förutom csnlånet.

Tack ändå mrsandin.

Ursprungligen av hamp.us:

Ah jag vet du har väldigt rätt, fast jag är nog en rätt förnuftig människa egentligen, detta är mitt första riktiga lån förutom csnlånet.

Tack ändå mrsandin.

Inga problem! Ville bara upplysa om risken... Har stor erfarenhet från elektronikbranschen där folk med årsinkomster överstigande 500 000:- köper en digitalkamera för 4000:- på 36 månaders avbetalning. Vissa har totalt noll koll på den privata ekonomin och köper allt på avbetalning bara för att det låter billigt. Väldigt förmånligt för handlare och banker dock som tjänar in en massa räntepengar.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-15 16:50

fan hur lång tid brukar det ta att få datorn från att man lagt en beställning?

Ursprungligen av hamp.us:

fan hur lång tid brukar det ta att få datorn från att man lagt en beställning?

fått den andra beställningsbekräftelsen ?? innan är inte betalningen registrerad i deras system

...sen tar det oftast ett par dagar innan den skickas!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-15 18:28
Ursprungligen av JoakimOlsson:

fått den andra beställningsbekräftelsen ?? innan är inte betalningen registrerad i deras system

...sen tar det oftast ett par dagar innan den skickas!

Ah oki, nja inte inte fått den än.
är så jävla otålig.

hamp.us, åtminstone jag skulle uppskatta om du inte svor i varje inlägg. Tack på förhand.

Ursprungligen av Mats Björnström:

hamp.us, åtminstone jag skulle uppskatta om du inte svor i varje inlägg. Tack på förhand.

"jävligt fet" och "jävla otålig" tycker jag inte är farligt alls. Varje inlägg var en fin överdrift. Tack på förhand.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-16 18:42
Ursprungligen av Mats Björnström:

hamp.us, åtminstone jag skulle uppskatta om du inte svor i varje inlägg. Tack på förhand.

tar du illa upp? eller är det annonsörerna som tar illa upp?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-15 21:00

Jag skriver som jag pratar, alltså utan att reflektera vad jag egentligen skriver.
Men jag ska försöka.

Får man med en Tiger om man gör sin beställning av dator nu?

Om inte skulle jag vänta med att beställa en dator.
Annars får man ju hysta upp en 1400:- till snart, om man vill vara up to date.....

Definitivt om jag skulle köpa en MacMini....

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-16 18:17

det medföljer ej.
vad jag vet iaf.

Jag har nyligen köpt en datorväska till min PB 17" - en brun Louis Vuitton Porte Documents Lozan för knappa 10 000 kr - den kan jag rekommendera!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-17 13:00
Ursprungligen av Appelqvist:

Jag har nyligen köpt en datorväska till min PB 17" - en brun Louis Vuitton Porte Documents Lozan för knappa 10 000 kr - den kan jag rekommendera!

omg är du tokig eller bara jävligt tät?

Ursprungligen av hamp.us:

omg är du tokig eller bara jävligt tät?

De där två brukar ju gå lite hand i hand..

Men för att återgå till ämnet - hamp.us, skriva gärna en lång och utförlig recension, givetvis fullproppad med bilder, sen när din 17-tummare anländer. Alltid lika intressant när det gäller nya PowerBookar är hur varma de går och hur mycket fläktarna låter. Sudden Motion Sensorn behöver du kanske inte testa, men allt annat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 15:30
Ursprungligen av Leif Karlsson:

De där två brukar ju gå lite hand i hand..

Men för att återgå till ämnet - hamp.us, skriva gärna en lång och utförlig recension, givetvis fullproppad med bilder, sen när din 17-tummare anländer. Alltid lika intressant när det gäller nya PowerBookar är hur varma de går och hur mycket fläktarna låter. Sudden Motion Sensorn behöver du kanske inte testa, men allt annat!

Ja hamp.us! Vi håller tummarna för det!:)

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-17 18:54
Ursprungligen av Leif Karlsson:

De där två brukar ju gå lite hand i hand..

Men för att återgå till ämnet - hamp.us, skriva gärna en lång och utförlig recension, givetvis fullproppad med bilder, sen när din 17-tummare anländer. Alltid lika intressant när det gäller nya PowerBookar är hur varma de går och hur mycket fläktarna låter. Sudden Motion Sensorn behöver du kanske inte testa, men allt annat!

Det var en riktigt bra idé faktiskt.
Ska ta mig tid för det.

Nu är den påväg såg jag, den är för tillfället i Nederländerna.
Det kliar i mina fingrar!

Snarare tokig. Hur som helst gillar jag Tuscan second skin - den är riktigt bra! Tänk våtdräktsmaterial

Bevaka tråden